Fri frakt över 995 kr   Köp nu, betala senare med Klarna  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Köp nu, betala senare med Klarna  |  Fri frakt över 995 kr  |  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Köp nu, betala senare med Klarna  |  Fri frakt över 995 kr  |  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Amazon Alexa integration med Yale Linus® Smart Lock gör att du kan låsa upp/låsa och kontrollera låsets status via din Alexa-aktiverade högtalare eller Alexa-appen (beroende på vilka språk som stöds av Alexa).

Så här ställer du in:

  1. Se till att både Linus® Smart Lock och den Alexa-aktiverade högtalaren eller enheten är anslutna till samma Wi-Fi-nätverk.
  2. Para ihop dina Yale Home- och Alexa-konton i Alexa-appen. Från Alexa-appen:
  3. Öppna sidomenyn
    • Välj "Färdigheter och spel".
    • Klicka på sökikonen uppe till höger på skärmen.
    • Skriv in "Yale Home".
    • Välj "Yale Home".
    • Välj "ENABLE TO USE" (Aktivera för användning)
  4. Du bör sedan få en SMS-kod för att slutföra det andra steget i den tvåstegsverifiering som är kopplad till ditt Yale Home-konto.
  5. Logga in på det Yale Home-konto som är kopplat till ditt lås på sidan "Link Account".
    • Ange verifieringskoden och välj "Verifiera".
    • Välj "Agree" på den tredje sidan "Link Account".
    • Stäng skärmen "Link Account". 
  6. Lägg till ditt lås i ditt hem
    • Du bör automatiskt hamna på skärmen "DEVICES" (apparater) Om du inte ser skärmen "DEVICES" (apparater)
    • Öppna sidomenyn: Välj "Add Device" (Lägg till enhet).
    • På skärmen "DEVICES" väljer du "All Devices" (alla enheter).
    • Välj ditt Yale Linus® Smart Lock i listan över enheter.
  7. Anpassa dina låsinställningar: Redigera ditt låsnamn
  8. Aktivera Alexa-appen för att låsa upp via app eller röst och skapa en säkerhetskod.

Support vid akuta problem

Vid akuta problem, vänligen kontakta Teknisk Support via länken nedan. Vi strävar efter att besvara din förfrågan så snabbt som möjligt inom våra öppettider.

Om problemet kvarstår efter att du har kontaktat supporten eller om det akuta problemet uppstår utanför våra öppettider, rekommenderar vi att du kontaktar en Yale Installer Partner (YIP) via länken nedan, eller en låssmed om det inte finns en YIP i ditt område.

YIP eller låssmeden kommer att undersöka problemet. Om det visar sig vara ett ursprungligt fel på produkten och den har köpts inom de senaste tre åren, ska YIP eller låssmeden fakturera direkt ASSA ABLOY, skapa en reklamation och returnera den felaktiga produkten till ASSA ABLOY för vidare kvalitetskontroll.

Om YIP eller låssmeden fastställer att problemet orsakats av konsumenten, exempelvis genom onormal användning eller felaktig installation, ska fakturan istället utfärdas direkt till konsumenten. Observera att i sådana fall har konsumenten inte rätt att reklamera felet eller kräva ersättning från ASSA ABLOY.