Fri frakt över 995 kr   Köp nu, betala senare med Klarna  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Köp nu, betala senare med Klarna  |  Fri frakt över 995 kr  |  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Köp nu, betala senare med Klarna  |  Fri frakt över 995 kr  |  Klicka här för exklusiva erbjudanden

FAQ

  • Kan jag vägg- eller golvmontera det här kassaskåpet?

    Du kan antingen vägg- eller golvmontera detta kassaskåp, och fyra bultar medföljer för din användning.

  • Hur ställer jag in PIN-koden på mitt kassaskåp?

    För att ställa in koden trycker du på "Tick"-knappen och "3" samtidigt. Det är enklast att först trycka och hålla ner "Tick" och sedan trycka på "3" med den andra handen. Meddelandet "SET CODE" visas på LCD-skärmen och du kan fortsätta att ställa in koden på normalt sätt.

  • Var hittar jag mitt nyckelnummer?

    Det är ett långt serienummer som finns under knappsatsens kant på en vit etikett. Kodens format är "POXXX..." och det kan dessutom finnas en "JK"-kod.

  • Jag har glömt min PIN-kod

    Om du har glömt din kod, använd den manuella åsidosättningsnyckeln för att öppna kassaskåpet och ställ in koden på nytt genom att trycka på "Tick"-knappen och "3" samtidigt.  Följ instruktionerna i "Ställ in din kod" för att ställa in din användarkod på nytt.

  • Vad händer om batterierna har tagit slut och jag inte kan hitta min nyckel?

    Det finns en 9 V batteripol på knappsatsen, placera 9 V batteriet på polerna och ange sedan pinkoden eller masterkoden, du kan sedan öppna kassaskåpet och byta batterierna inuti kassaskåpet.

  • Vad händer om jag låser in mina nycklar i kassaskåpet eller tappar bort mina nycklar?

    Kontakta ditt lokala supportteam för ytterligare information.

  • Vad händer om batterierna har tagit slut och jag inte kan hitta min nyckel?

    Det finns en 9 V batteripol på knappsatsen, placera 9 V batteriet på polerna och ange sedan pinkoden eller masterkoden, du kan sedan öppna kassaskåpet och byta batterierna inuti kassaskåpet.

  • Kassaskåpet accepterar inte min nya kod, vad kan jag göra?

    Se till att du slutför proceduren för att ställa in koden tills den visar "bra", kom ihåg att om du har öppnat kassaskåpet med nyckeln måste du också låsa det med nyckeln, från och med då använder du koden som vanligt.

  • Jag kan inte ställa in min kod, utan får bara meddelandet "ERROR" på skärmen. Vad beror detta på?

    För att lyckas ställa in koden ska du trycka på "Tick"-knappen och "3" samtidigt. Det är enklast att först trycka och hålla ned "Tick"-knappen och sedan trycka på "3" med den andra handen. Meddelandet "SET CODE" visas på LCD-skärmen och du kan fortsätta att ställa in koden på normalt sätt.

  • Hur ställer jag in PIN-koden?

    Öppna kassaskåpet med nyckeln, tryck sedan på "Tick" och håll den intryckt samtidigt som du trycker på "3".  Ange din kod och upprepa sedan processen igen.  Ett "GOOD"-meddelande visas på skärmen.

Support vid akuta problem

Vid akuta problem, vänligen kontakta Teknisk Support via länken nedan. Vi strävar efter att besvara din förfrågan så snabbt som möjligt inom våra öppettider.

Om problemet kvarstår efter att du har kontaktat supporten eller om det akuta problemet uppstår utanför våra öppettider, rekommenderar vi att du kontaktar en Yale Installer Partner (YIP) via länken nedan, eller en låssmed om det inte finns en YIP i ditt område.

YIP eller låssmeden kommer att undersöka problemet. Om det visar sig vara ett ursprungligt fel på produkten och den har köpts inom de senaste tre åren, ska YIP eller låssmeden fakturera direkt ASSA ABLOY, skapa en reklamation och returnera den felaktiga produkten till ASSA ABLOY för vidare kvalitetskontroll.

Om YIP eller låssmeden fastställer att problemet orsakats av konsumenten, exempelvis genom onormal användning eller felaktig installation, ska fakturan istället utfärdas direkt till konsumenten. Observera att i sådana fall har konsumenten inte rätt att reklamera felet eller kräva ersättning från ASSA ABLOY.