Allmän felsökning
Yale Connect Wi-Fi Bridge använder Bluetooth för att kommunicera med ditt Yale Smart Lock. Det finns ett antal möjliga orsaker till dålig kommunikation mellan ditt Yale Smart Lock och Yale Connect Wi-Fi Bridge. För bästa resultat:
- Se till att din Yale Connect Wi-Fi Bridge är placerad inom Bluetooth-räckvidd (vi rekommenderar max 4 meter för optimal prestanda).
- Se till att du har ett kompatibelt Yale Smart Lock .
- Se till att batterierna i ditt Yale Smart Lock är tillräckligt laddade.
- Se till att ditt Yale Smart Lock drivs via Yale Access-appen i normalläge (via Bluetooth) och att du står nära platsen där din Yale Connect Wi-Fi Bridge är placerad.
- Yale Connect Wi-Fi Bridge behöver en bra WiFi-anslutning med internetåtkomst för att fungera.
- Se till att ditt hemnätverk är anslutet till internet.
Om du fortfarande har problem, koppla bort Yale Connect från eluttaget, starta om din WiFi-router och anslut Yale Connect Wi-Fi Bridge till eluttaget igen.
Nedan hittar du mer information och felsökningshjälp för Yale Connect Wi-Fi Bridge. Välj antingen Röd lampa, Grön lampa eller Ingen lampa, beroende på vad LED-lampan på din Connect Bridge visar.
Vad indikerar färgerna?
Röd lampa
Röd LED-lampa indikerar felkoder för tillfälliga anslutningsproblem.
10 till 20 långa blinkningar Konfigurationsfel Återställ Connect Bridge genom att hålla inne knappen i 5 sekunder och installera igen med hjälp av Yale Access-appen. Kontinuerliga blinkningar
Tillfälligt fel (Connect Bridge kan återfå online-anslutningen efter ett tag) Vänta och se om felet försvinner, eftersom aktiviteten kan bero på ett nätverksfel (t.ex. att nätverket ligger nere). Om lampan börjar lysa konstant rött, se information om rött fast sken i felsökningsguiden (ovan). Grön lampa
The Green LED indicates normal remote operations are in process and typically requires no action.
Grön LED-aktivitet Innebörd
Drift eller instruktioner
Fast sken
Connect Bridge kommunicerar med våra servrar eller ditt anslutna Yale Smart Lock.
Normal drift. Ingen åtgärd krävs.
Sakta pulserande
Väntar på installation (etableringsläge)
Installera Connect Bridge: Gå till Låsinställningar och tryck på Anslut till WiFi i Yale Access-appen.
2 blinkningar
Connect Bridge uppdaterar intern firmware
Vänta tills uppdateringen är slutförd.
3 blinkningar
Ansluter till WiFi
Normal drift, ansluter till ditt WiFi-nätverk.
4 blinkningar
Ansluter till Bluetooth
Normal drift, ansluter till ditt Yale Smart Lock.
5 blinkningar
Ansluten till Bluetooth
Normal drift, kommunicerar med ditt Yale Smart Lock.
6 blinkningar
Din Connect Bridge har fått ny aktivitetsinformation från ditt Yale Smart Lock.
Normal drift.
7 blinkningar
Yale Smart Lock är upptaget
Vänta några sekunder på att låset ska kommunicera med Connect Bridge.
8 blinkningar
Yale Smart Lock kan inte hittas
Återställ låset genom att ta ur de 2 batterierna och sätta i dem igen. Se till att batterierna är i bra skick.
Ingen lampa
Om LED-lampan på Yale Connect Wi-Fi Bridge inte lyser alls betyder det något av följande: 1) Connect Bridge är online och fungerar som den ska; ELLER 2) Ett oväntat probelm har inträffat och Connect Bridge är offline. Kontrollera status för Connect Bridge i Yale Access-appens inställningar.
Om Connect Bridge inte längre indikerar status via lampan, koppla bort den och anslut den till ett annat eluttag. Om lampan fortfarande inte lyser efter 10 sekunder, kontakta kundsupport.