Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Felsökning av din Yale Smart Keypad

Här hittar du svaren om frågor om felsökning av din Yale Smart Keypad.

FAQ

  • Återställa Yale Smart Keypad

    För att kunna utföra dessa åtgärder måste du befinna dig inom Bluetooth-avstånd till din knappsats och ha din telefon med Yale Home-appen nedladdad. OBS: Du måste vara ägare till den produkt (dvs. Yale Home-aktiverade smarta enheter som smarta lås) som är associerad med knappsatsen för att sätta enheten i inställningsläge.

    Följ de här stegen för att sätta din Keypad i inställningsläge:

    1) Öppna Yale Home-appen och gå till House Settings (Husinställningar).

    2) Välj Yale Smart Keypad för att öppna Keypad Settings (inställningar för knappsatsen).

    3) Välj Disconnect Keypad och sedan den blå DISCONNECT-knappen.

    Åtgärderna ovan uppmanar Yale Home App att skicka en återställningskod till din telefon. När du har fått återställningskoden trycker du på logotypknappen på den smarta knappsatsen. Appen frågar om Keypad långsamt pulserar rött. Välj Ja eller Nej beroende på vad som händer. Om Yale Smart Keypad pulserar rött fortsätter du med instruktionerna för installation i appen på din telefon. Om inte, upprepa stegen ovan för att placera keypaden i inställningsläget igen.

    Om du har provat stegen ovan och enheten inte börjar pulsera långsamt rött, försök ta bort och sätta in ett batteri igen och sedan ange återställningskoden på nytt. Om enheten fortfarande inte börjar pulsera rött, kontakta ditt regionala kundtjänstkontor.

    Om du inte kan hitta knappsatsen i din Yale Home-app kan du behöva ställa in den på nytt. Gå till installationsguiden för knappsatsen och följ stegen under avsnittet "Konfigurera i appen".

  • Inträdeskoden lyckas inte låsa upp dörren

    Här kan du få hjälp om du har problem med att låsa upp ditt Yale Smart Lock Pro med hjälp av din Yale Smart Keypad. Om du inte kan hitta din knappsats i Yale Home-appen kan den behöva sättas i inställningsläge.

    Om dörren inte låses upp efter att du har skrivit in din kod i den smarta knappsatsen, var uppmärksam på antalet summertoner. Funktionalitet är inbyggd i den smarta knappsatsen för att hjälpa till att diagnostisera eventuella problem.

    Om knappsatsen surrar en gång efter att koden har skrivits in och dörren inte låses upp, har koden skrivits in felaktigt. Prova koden igen för att låsa upp dörren. Inmatningskoderna i knappsatsen måste vara mellan 4 och 6 siffror.

    Om knappsatsen surrar två gånger efter att en kod har angetts och dörren inte låses upp betyder det att knappsatsen inte kommunicerar med låset. En återställning bör lösa problemet.

    Innan du försöker göra en återställning ska du se till att du kan ansluta låset till telefonen för att försäkra dig om att problemet inte ligger i låset. Om du upptäcker att problemet är låset kan du försöka starta om låset först. För att starta om låset tar du bort ett batteri från låset och byter ut det. När du har startat om låset kan du prova inmatningskoden igen. Om detta inte fungerar måste knappsatsen återställas.

    Vi försöker undvika att nollställa knappsatsen eftersom detta kommer att nollställa alla koder, men ibland är en nollställning nödvändig. Om du behöver återställa knappsatsen gör du det via Yale-appen:

    1) Öppna Yale Home-appen och gå till Keypad-inställningar.

    2) Välj alternativet för att koppla bort knappsatsen (Obs: måste vara inom Bluetooth-räckvidd).

    3) När du har valt alternativet att koppla bort kopplingen får du en fyrsiffrig kod för att fysiskt återställa knappsatsen.

    4) Ange denna kod i knappsatsen för att återställa enheten.

    Detta avslutar de steg som behövs för att återställa knappsatsen.

    OBS: Om du återställer knappsatsen raderas alla befintliga inmatningskoder och de måste läggas till igen efter att knappsatsen har ställts in på nytt.

  • Felmeddelandet "Kan inte ansluta till låset" när du skapar en personlig inpasseringskod

    Personliga inpasseringskoder för din Yale Smart Keypad kan skapas, ändras och raderas var som helst. För att skapa, ändra och radera inpasseringskoder på distans krävs en Yale Connect Wi-Fi Bridge och den senaste versionen av Yale Home-appen.

    Utan en Yale Connect Wi-Fi Bridge kan personliga ingångskoder endast skapas när du är ansluten till ditt Yale Smart Lock via Bluetooth.

Behöver du mer hjälp?