Installation av Yale Smart Keypad
Steg-för-steg-guide
Steg 1. Ta bort knappsatsens bakre panel
Tryck ned fliken på baksidan av knappsatsen för att ta bort den.
Steg 2. Markera hålen i väggen för borrning
Steg 3. Borra hålen
Använd borrkronans storlek och typ som anges i tabellen över borrkronor. Borra hål i de två punkterna som du markerat med pennan.
Steg 4. Applicera lim på baksidan av knappsatsen
Steg 5. Sätt fast bakpanelen på väggen
Fäst bakpanelen ordentligt på väggen med hjälp av limmet. Ta sedan de två skruvarna och skruva in dem i väggen genom hålen du skapade i bakpanelen.
Steg 6. Sätt fast Yale-knappsatsen på bakpanelen
Ta bort batterifliken från insidan av knappsatsen. Haka fast den övre delen av knappsatsen på den bakre panelen och vicka den nedåt tills du hör ett klick.
Steg 7. Konfigurera knappsatsen med Yale Home-appen
För att slutföra dessa åtgärder måste du befinna dig inom Bluetooth-räckvidden för knappsatsen och ha telefonen med appen Yale Home nedladdad. OBSERVERA: Du måste vara ägare till produkten (dvs. Yale Home-aktiverade Smart-enheter som Smart Locks) som är kopplade till knappsatsen för att försätta enheten i inställningsläge.
Följ dessa steg för att försätta knappsatsen i inställningsläge:
1. Öppna appen Yale Home och gå till House Settings
2. Välj Yale Smart Keypad för att gå till Knappsatsinställningar
3. Välj Disconnect Keypad och sedan den blå knappen DISCONNECT
Yale Home-appen kommer att skicka en återställningskod till din telefon. När du har fått återställningskoden trycker du på logotypknappen på Smart Keypad. Appen frågar om knappsatsen långsamt pulserar rött. Välj Yes eller No beroende på vad som händer. Om Yale Smart Keypad pulserar rött fortsätter du med installationsanvisningarna i appen på din telefon. Om inte – upprepa stegen ovan för att försätta knappsatsen i inställningsläge igen.
Om du har provat stegen ovan och enheten inte börjar pulsera långsamt rött kan du försöka ta ut och sätta i ett batteri igen och sedan mata in återställningskoden igen. Om enheten fortfarande inte börjar pulsera rött, kontakta kundtjänst.
Om du inte hittar knappsatsen i din Yale Home-app kan du behöva ställa in den på nytt. Gå till installationsguiden för knappsatsen och följ stegen i avsnittet ”Set up in the App”.