Fri frakt över 995 kr | Köp nu, betala senare med Klarna  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Installera Yale Smart Keypad

Denna artikel tar upp de steg som krävs för att installera din Yale Smart Keypad och konfigurera den i Yale Access-appen. Du kan bli ombedd att uppdatera den inbyggda programvaran i ditt lås innan installationen påbörjas. 

Installationsguide steg för steg

Steg 1. Ta bort knappsatsens bakre panel.


Tryck ned fliken på baksidan av knappsatsen för att ta bort den.

Steg 2. Markera hålen i väggen för borrning.


Steg 3. Borra hålen.


Använd borrkronans storlek och typ som anges i tabellen över borrkronor. Borra hål i de två punkterna som du markerat med pennan.

Steg 4. Applicera lim på baksidan av knappsatsen.


Steg 5. Sätt fast bakpanelen på väggen.


Fäst bakpanelen ordentligt på väggen med hjälp av limmet. Ta sedan de två skruvarna och skruva in dem i väggen genom hålen du skapade i bakpanelen.

Steg 6. Sätt fast Yale-knappsatsen på bakpanelen.


Ta bort batterifliken från insidan av knappsatsen. Haka fast den övre delen av knappsatsen på den bakre panelen och vicka den nedåt tills du hör ett klick.

Steg 7. Konfigurera knappsatsen med appen Yale Access.


För att slutföra dessa åtgärder måste du befinna dig inom Bluetooth-räckvidden för knappsatsen och ha telefonen med appen Yale Access nedladdad. OBSERVERA: Du måste vara ägare till produkten (dvs. Yale Access-aktiverade Smart-enheter som Smart Locks) som är kopplade till knappsatsen för att försätta enheten i inställningsläge.

 

Följ dessa steg för att försätta knappsatsen i inställningsläge:

1.     Öppna appen Yale Access och gå till House Settings

2.     Välj Yale Smart Keypad för att gå till Knappsatsinställningar

3.     Välj Disconnect Keypad och sedan den blå knappen DISCONNECT

 

Ovanstående åtgärder uppmanar Yale Access-appen att skicka en återställningskod till din telefon. När du har fått återställningskoden trycker du på logotypknappen på Smart Keypad. Appen frågar om knappsatsen långsamt pulserar rött. Välj Yes eller No beroende på vad som händer. Om Yale Smart Keypad pulserar rött fortsätter du med installationsanvisningarna i appen på din telefon. Om inte – upprepa stegen ovan för att försätta knappsatsen i inställningsläge igen.

 

Om du har provat stegen ovan och enheten inte börjar pulsera långsamt rött kan du försöka ta ut och sätta i ett batteri igen och sedan mata in återställningskoden igen. Om enheten fortfarande inte börjar pulsera rött, kontakta kundtjänst: support@yalelocks.com

 

Om du inte hittar knappsatsen i din Yale Access-app kan du behöva ställa in den på nytt. Gå till installationsguiden för knappsatsen och följ stegen i avsnittet ”Set up in the App”.

Behöver du mer hjälp?