Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Felsökning Yale Smart Alarm

Här hittar du svaren om Felsökning av din Yale Smart Alarm

Felsökning FAQ


  • Mina tillbehör lär sig inte till min Yale Smart Alarm hub?

    Kontrollera att batterierna är korrekt isatta och att plastremsan/förpackningsremsan är borttagen.

    Se till att du har aktiverat enhetens sabotageknapp under inlärningsprocessen.

  • Min Yale-knappsats aktiveras men avaktiveras inte, varför?

    I Yale Home-appen kontrollerar du att åtkomsträttigheterna för gästhantering är inställda med rätt behörigheter.
  • Min Hub rapporterar att den är offline?

    Kontrollera att Yale Smart Alarm-hubben är ansluten till internet. I Yale Home-appen går du till Hubinställningar > Verktyg > Nätverksinställningar, här kan du kontrollera både Ethernet- och Wi-Fi-anslutning.

    Kontrollera att Ethernet-kabeln är ansluten om du använder Ethernet.

    Kontrollera om andra enheter i samma hushåll är offline, det lokala nätverket kan vara offline.

  • Min Yale Smart Alarm Siren aktiveras omedelbart när du går in i fastigheten?

    Kontrollera dina sensorinställningar, du bör ha 1 ingångszon som vanligtvis är ytterdörren, när den är inställd som ytterdörr utlöser denna zon en nedräkning innan larmsirenen utlöses.

    I Yale Home-appen går du till Enhetsinställningar > Säkerhetsområden > Välj det säkerhetsområde du vill ändra > under Lägen kan du ändra in- och utpasseringstiden från omedelbar (0 sekunder) till 120 sekunder.

  • Min Yale Smart Alarm hub piper var 15:e minut och visar en varningstriangel?

    Detta är för att uppmärksamma dig på ett problem som har registrerats av Yale Smart Alarm Hub, vanligtvis för att varna dig för låg batterinivå eller sabotagevarning.

    Kolla Yale Home-appen, på larminstrumentpanelens skärm kommer det att finnas ett meddelande som du kan öppna för specifik information om vad som utlöser varningen.

  • Mitt Hub piper var 15:e minut och visar en röd molnikon?

    Detta indikerar att Yale Smart Alarm Hub inte är online eller ansluten till vårt Yale-moln.

    Kontrollera hubbens internetanslutning. I Yale Home-appen går du till hubbinställningar > Verktyg > Nätverksinställningar, här kan du kontrollera både Ethernet- och Wi-Fi-anslutning.

    Kontrollera att Ethernet-kabeln är ansluten om du använder Ethernet.

    Kontrollera om andra enheter i samma hushåll är offline, det lokala nätverket kan vara offline.

  • Jag får hela tiden meddelandets övervakningsfel i appen?

    Kontrollera att enheten (tillbehöret som utlöser varningen) är inom räckhåll för Yale Smart Alarm Hub.

    Om du fortfarande får varningar kan du inaktivera övervakningen för det ena tillbehöret som utlöser varningen, även om vi inte rekommenderar detta.

    Övervakningsläget aktiverar ett meddelande om någon enhet förlorar anslutningen till Yale Smart Alarm Hub. För att avaktivera övervakningsläget, i Yale Home-appen, öppna inställningarna för den specifika enheten, scrolla ned till övervakningsläge och skjut inställningen av.

  • Varför utlöser min Yale Home-app aviseringar utan anledning?

    Det bör alltid finnas en anledning till att Yale Home-appen skickar ett meddelande till dig.

    Kontrollera aktivitetsflödet i Yale Home-appen för att se vad som har utlöst appaviseringarna. Aktivitetsflödet kommer att lista alla händelser från alla anslutna tillbehör. (till exempel kritiskt batteri, sabotagelarm, etc).

  • Min Yale fjärrkontroll fungerar inte?

    Kontrollera att du inte har aktiverat knapplåsfunktionen på Yale fjärrkontroll.

    Yale Keyfob har förmågan att låsa knapparna för att förhindra att du trycker på dem när du är i fickan eller väskan. För att aktivera den här funktionen trycker du på knappen HOME-arm (delarm) nedtryckt i 3 sekunder. Detta låser knapparna och den röda lysdioden blinkar. För att låsa upp knapparna, tryck och håll HOME-armen (delarm) nedtryckt i 3 sekunder, den gröna lysdioden blinkar för att indikera att knapparna är upplåsta.

  • Min Yale röksensor piper en gång var 45:e sekund, vad betyder detta?

    Detta indikerar att det interna batteriet är lågt och att enheten måste bytas ut. Batterierna är förseglade inuti enheten och kan inte bytas ut. Den förväntade batteritiden är 10 år.

  • Min Yale-knapp i panikläge fungerar inte?

    För att utlösa ett paniklarm måste Yale-knappen hållas intryckt i 2 sekunder.

    Om ovanstående misslyckas, kontrollera enhetsinställningarna i Yale Home-appen att du har konfigurerat Yale-knappen för att fungera i panikläge. Du kan växla mellan dörrklockans och panikfunktionerna.