Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Daglig användning Yale Smart Cabinet Lock

Daglig användning


  • Apple Watch och Yale Access

    Om du har en Apple Watch och en Yale Smart Access-produkt som används med Wi-Fi och Yale Access-appen kan du använda din Apple Watch för att låsa och låsa upp. Öppna Yale Access-appen på enheten. Tryck på den gröna låscirkeln för att låsa upp dörren. Omvänt, tryck på den röda låscirkeln för att låsa den igen.

    OBSERVERA: Yale Access Apple Watch App är endast tillgänglig för låsägare. Automatisk upplåsning fungerar inte med Apple Watch. Fjärrstyrning är inte möjlig.

  • Hur man ställer in åtkomstscheman

    Denna fråga har en egen sida. Läs här

  • Hur man återställer ett glömt lösenord

    Om du har problem med att logga in på ditt Yale Access-konto eftersom du inte kommer ihåg ditt lösenord, kan du använda funktionen "glömt lösenordet" för att skapa ett nytt lösenord.

    OBS: Instruktioner för att återställa säkerhets-PIN-koden för din Google Home eller Google Assistant-integreringen finns i följande artikel:

    Integrering med Google Assistant och Google Home
    Välj Logga in och följ inställningsskärmarna i appen:

    Välj sedan Glömt lösenord
    Välj land från rullgardinsmenyn och ange ditt mobiltelefonnummer i internationellt format (inklusive landskod).
    Några sekunder efter att du lämnat ditt mobilnummer bör du få ett sms från oss. Denna text kommer att innehålla en 6-siffrig kod. Ange koden i textfältet för att fortsätta.
    Ange e-postadressen som du använde för att konfigurera ditt Yale Access-konto. Vi skickar en säkerhetskod till denna e-postadress.
    Kontrollera din e-postkorg efter att du har skickat in din e-postadress. Du borde ha fått ett mejl från oss med en säkerhetskod. Kontrollera din skräppostmapp om mejlet inte finns i din inkorg.
    När du har hämtat e-postmeddelandet med säkerhetskoden anger du denna kod i textfältet:

    Följ instruktionerna i appen och skapa ett nytt lösenord.

    Detta bör framgångsrikt uppdatera ditt lösenord i ditt Yale Access-konto.

    Om du inte lyckas återställa ditt lösenord med stegen ovan, försök att logga in med din e-postadress (istället för ditt telefonnummer) på inloggningsskärmen.

    Lösenordskrav
    Det är nödvändigt att det nya lösenordet uppfyller våra krav på lösenordskomplexitet:

    Minst en stor bokstav
    Minst en liten bokstav
    Åtminstone ett nummer
    Minst ett icke-alfanumeriskt tecken
    Autentiseringsuppgifterna som är kopplade till Yale Access-kontot är nödvändiga för att slutföra stegen för lösenordsåterställning. Om du får api_authentication_error när du återställer ditt lösenord är det en indikation på att e-postadressen och/eller telefonnumret som används för att autentisera kontot inte stämmer överens med användaruppgifterna på kontot.

    Om lösenordsåterställningen fortsätter att misslyckas, försök inte återskapa ett nytt konto med din befintliga kontoinformation. Kontakta vårt supportteam.

  • Hur man tar bort ett lås från ditt konto

    Den här artikeln innehåller steg för att ta bort ett lås från ditt konto. OBS: Din status som antingen låsägare eller gäst, såväl som din anledning till att ta bort låset, avgör den bästa metoden för att ta bort enheten från ditt konto. Välj antingen Lås ägare eller Gäst (beroende på din åtkomstnivå) för instruktioner.

    Låsägare
    Om du är den enda låsägaren av ett Yale Smart-lås och du behöver ta bort ett lås eftersom du inte längre vill ha tillgång till det, måste du återställa låset till fabriksinställningarna för att ta bort det från ditt konto. Följ instruktionerna för fabriksåterställning för att ta bort låset från ditt konto. Fabriksåterställning av låset tar också bort alla andra associerade konton från låset.

    Om du är låsägare och du behöver ta bort låset för att installera det på en annan dörr, måste du fabriksåterställa låset om inte dörren är i samma hus som den är för närvarande. Om du installerar låset på samma hus kan du ta bort låset från den nuvarande dörren och installera det på den nya dörren utan att fabriksåterställas. Om du till exempel installerar ett nytt Yale-smartlås på din ytterdörr och du vill flytta ditt befintliga Yale-smartlås till din bakdörr, kan du byta namn på det. I det här fallet kan du byta namn på låset på ditt konto enligt följande:

    Öppna Yale Access-appen
    Välj huset som låset är kopplat till från din nyckelring
    Gå till Husinställningar
    Välj enheten
    Välj Låsnamn
    Byt namn på låset i det angivna fältet
    Om du är låsägare och du har flyttat och du lämnade låset i din tidigare bostad, måste du fabriksåterställa låset för att ta bort det från ditt konto. Om du upplever problem med att ta bort dig själv från låset, kontakta kundsupport.

    Gäster
    Om du är en gäst på ett lås och du vill ta bort enheten från ditt konto:

    Öppna Yale Access-appen
    Välj låset från din nyckelring
    Gå till gästlistan
    Välj BORT SJÄLV
    Du kommer att uppmanas att verifiera att du vill ta bort användaren, i det här fallet dig själv, från enheten.

    Om du upplever problem med att ta bort dig själv från låset, kontakta kundsupport.

  • Så här bjuder du in en ny ägare till ditt HomeKit-kompatibla smarta lås

    Om du har ett HomeKit-kompatibelt smartlås kan du lägga till en ny ägare och ge denne HomeKit-åtkomst samtidigt. Titta på videon nedan för en kort översikt över processen.

    OBS: Den inbjudna HomeKit-användaren måste också vara ägare till smartlåset i Yale Access-appen och måste acceptera HomeKit-inbjudan från Home-appen. Sedan måste de komma åt låset via Bluetooth med Yale Access App 2-3 gånger för att slutföra HomeKit-inbjudan.

    Den inbjudna HomeKit-användaren ska kunna ansluta till låset via HomeKit genom att följa stegen nedan:

    Acceptera HomeKit-inbjudan i Home-appen
    När inbjudan har accepterats öppnar du Yale Access-appen och ansluter till låset via Bluetooth
    Om de inte kan ansluta till låset med Home-appen måste de upprepa steg 2.

  • Så här lägger du till / tar bort ett hus till / från din nyckelring


    Med nyckelringen kan du hantera alla dina fastigheter eller bostäder i Yale Access-appen. Om du har flera fastigheter kan du skapa nycklar för dem alla i din nyckelring. Varje fastighet som läggs till i din nyckelring kommer att utöka listan över nycklar och du kommer att behöva bläddra för att komma åt dem.

    Lägga till ett hus
    Du kan lägga till ett nytt hus i din nyckelring när du konfigurerar ett nytt smartlås i det huset. Följ stegen nedan:

    Öppna Yale Access-appen
    Navigera till huvudmenyn i det övre vänstra hörnet
    Välj Ställ in en enhet
    Skanna QR-koden (den finns normalt under batteriluckan på låset). Om det inte är möjligt väljer du Kan inte skanna data den typ av enhet som du vill konfigurera
    Välj START
    Välj Fortsätt och sedan Börja installationen genom att låta Yale Access-appen söka efter den nya enheten
    När appen har hittat låset får du en lista över alla fastigheter som redan är listade i din Yale Access-app samt ett alternativ för att skapa ett nytt hus. Välj detta alternativ för att skapa en ny nyckel i din nyckelring.
    Ge ditt hus ett namn och ett foto när du blir ombedd och fortsätt sedan
    Fortsätt att konfigurera enheten genom att följa instruktionerna i appen. Nästa gång du öppnar din Yale Access-app bör du se det nya huset i nyckelringen. Du kommer också att kunna lägga till nya enheter till detta hus när du konfigurerar nya enheter framöver.

    Ta bort ett hus
    Om du vill ta bort ett hus från nyckelringen i Yale Access-appen kan du göra det genom att fabriksåterställa alla lås som är kopplade till huset. Ett hus försvinner när en ägare fabriksåterställer alla lås som är kopplade till huset. Följ instruktionerna för fabriksåterställning som finns på vår sida för Allmän information och FAQ.

    Om du är gäst tas huset bort från din nyckelring när du inte längre är gäst i något av de lås som är kopplade till huset. Gäster kan också ta bort sig själva från huset via appen.

  • Hur man ställer in behörighetsnivåer för smarta lås

    Yale Access App erbjuder 2 åtkomstnivåer: Ägare och Gäst. Gäst är standardåtkomstnivån för alla som bjuds in till ditt Smart Lock, men du kan uppdatera en persons åtkomstnivå när du bjuder in dem till ditt lås eller när som helst därefter.


    OBS: Gäster måste skapa ett konto och ladda ner Yale Access-appen.


    Välj antingen iOS eller Android (beroende på din enhet) för steg för att ändra åtkomstnivåer.


    iOS
    Ändra en gäst till en ägare
    Öppna Yale Access-appen och välj ikonen Gästlista längst ner till höger i menyn i det hus där ditt lås finns
    Välj den gäst du vill redigera
    Välj Ägare för att ändra åtkomstnivån från Gäst till Ägare
    En blå bock visas bredvid ditt val
    Välj bakåtpilen för att bekräfta ändringarna
    Din gäst är nu en ägare och visas som en ägare i din gästlista


    Du kan ändra en användares åtkomstnivå tillbaka till Gäst när som helst genom att slutföra dessa steg igen och välja Gäst från alternativen Åtkomstnivå.


    Lås ägare
    Användare med ägaråtkomst kan:


    Låsa och låsa upp dörren via Yale Access App
    Använda automatisk upplåsning
    Bjuda in/ta bort gäster och ägare
    Kontrollera alla låsinställningar
    Visa aktivitetsflöde
    Visa gästlista
    Fjärrmanövrera låset via Yale Connect Wi-Fi Bridge
    Gäster
    Användare med gäståtkomst kan:Låsa och låsa upp dörren via Yale Access-appen
    Inte använda Auto-Unlock
    Inte bjuda in/ta bort gäster och ägare
    Inte styra alla låsinställningar
    Inte se aktivitetsflödet
    Visa inte gästlistan 
    OBSERVERA: Gäster kan inte fjärrmanövrera låset

  • Hur man skapar, ändrar och tar bort smarta varningar

    Den här frågan har en egen sida. Klicka här för att läsa hela svaret.


    OBS: Gäster måste skapa ett konto och ladda ner Yale Access-appen.


    Välj antingen iOS eller Android (beroende på din enhet) för steg för att ändra åtkomstnivåer.


    iOS
    Ändra en gäst till en ägare
    Öppna Yale Access-appen och välj ikonen Gästlista längst ner till höger i menyn i det hus där ditt lås finns
    Välj den gäst du vill redigera
    Välj Ägare för att ändra åtkomstnivån från Gäst till Ägare
    En blå bock visas bredvid ditt val
    Välj bakåtpilen för att bekräfta ändringarna
    Din gäst är nu en ägare och visas som en ägare i din gästlista


    Du kan ändra en användares åtkomstnivå tillbaka till Gäst när som helst genom att slutföra dessa steg igen och välja Gäst från alternativen Åtkomstnivå.


    Lås ägare
    Användare med ägaråtkomst kan:


    Låsa och låsa upp dörren via Yale Access App
    Använda automatisk upplåsning
    Bjuda in/ta bort gäster och ägare
    Kontrollera alla låsinställningar
    Visa aktivitetsflöde
    Visa gästlista
    Fjärrmanövrera låset via Yale Connect Wi-Fi Bridge
    Gäster
    Användare med gäståtkomst kan:Låsa och låsa upp dörren via Yale Access-appen
    Inte använda Auto-Unlock
    Inte bjuda in/ta bort gäster och ägare
    Inte styra alla låsinställningar
    Inte se aktivitetsflödet
    Visa inte gästlistan 
    OBSERVERA: Gäster kan inte fjärrmanövrera låset