Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Felsökning Yale Smart Cabinet Lock

Här hittar du svaren om Felsökning av din Yale Smart Cabinet Lock

Felsökning FAQ


  • Jag får inga aviseringar från Yale Access-appen, varför inte?

    För att få aviseringar för ditt Yale Smart Cabinet Lock måste du ha Yale Access Wi-Fi-brygga konfigurerad med din Yale Access-app.

  • Mitt Yale Smart Cabinet Lock piper och blinkar, vad betyder det?

    Varning LJUD/LED förklarade:

    Aktivitet

    Färg

    Blinkar

    Ljud

    Lås upp Cabinet Lock

    Grön

    3 x

    3 pip

    Lås Cabinet Lock

    Röd

    3 x

    2 pip

    Öppna Cabinet Lock

    Röd

    2 x

    Stäng Cabinet Lock

    Grön

    2 x

    Lågt batteri - orsakar automatisk upplåsning

    Röd,grön,blå

    20 x

    2 pip

    BLE-kommunikationsfel

    Röd,grön,blå

    1 x

    1 pip

    Nyckelautentiseringsfel med lås och BLE

    Röd, blå

    5 x

    2 pip

    Motorfel

    Röd

    3x

    1 pip

    Enhetsdriven One

    Lila

    2 x

    2 pip

    Fel PIN-kod inmatad på smart knappsats

    Röd

    3 x

    2 pip

  • Hur fabriksåterställer jag mitt lås?

    En fabriksåterställning raderar alla gäst- och ägardata från ditt lås, och återställer det till sina ursprungliga, färdiga inställningar. Det tar också bort låset från alla ägare eller gästnyckelringar som det är anslutet till.

    Du behöver inte vara nära ditt lås för att återställa det; du måste dock ha tillgång till låset för att kalibrera det igen. Om det finns en knappsats ihopkopplad med låset måste knappsatsen kopplas bort innan låset återställs till fabriken. Den här artikeln innehåller instruktioner för att koppla bort en knappsats.

    Fabriksåterställningsinstruktioner
    Följ stegen nedan för att utföra en fabriksåterställning på ditt lås:

    Öppna Yale Access-appen på din telefon och gå till skärmen för låscirkeln, vilket är skärmen som visar dig om din dörr är låst eller olåst.
    Välj menyn Inställningar (kugghjulsikon).
    Välj den enhet du vill återställa.
    Bläddra till fabriksåterställning.
    Välj "Återställ lås".
    Dessa steg bör återställa ditt lås till fabriksinställningarna.

    Om du försöker göra en fabriksåterställning när du inte är ansluten till Bluetooth får du ett meddelande om att det inte går att ansluta till lås. Om möjligt, försök med fabriksåterställning nästa gång du är inom Bluetooth-räckvidden. Om du har flyttat och du inte kan återställa fabriksinställningarna när du är inom låsets Bluetooth-räckvidd, välj "Återställ ändå" när du får meddelandet.

    Begagnade enheter
    Om du inte är den ursprungliga låsägaren för att du skaffat ett tidigare ägt Smart Lock, finns information om hur du återställer enheten i den här artikeln.

  • Så här bjuder du in en ny ägare till ditt HomeKit-kompatibla Smart Lock

    Om du har ett HomeKit-aktiverat Smart Lock, kan du lägga till en ny ägare och ge dem HomeKit-åtkomst samtidigt. Se videon nedan för en kort översikt över processen.

    OBS: Den inbjudna HomeKit-användaren måste också vara ägare av det smarta låset i Yale Access-appen och de måste acceptera HomeKit-inbjudan från Home-appen. Sedan måste de komma åt låset via Bluetooth med Yale Access-appen 2-3 gånger för att slutföra HomeKit-inbjudan.

    Den inbjudna HomeKit-användaren ska kunna ansluta till låset via HomeKit genom att följa stegen nedan:

    Acceptera HomeKit-inbjudan i Home-appen
    När inbjudan har accepterats öppnar du Yale Access-appen och ansluter till låset via Bluetooth
    Om de inte kan ansluta till låset med hjälp av Home-appen måste de upprepa steg 2.

  • Hur skaffar jag auto-lock?

    Frågan har en egen svarssida klicka här

  • Vilka telefoner är kompatibla med Yale-enheter?

    iOS

    Yale-enheter är kompatibla med nyare telefonmodeller som kör iOS 14 eller senare*. Information som hjälper dig att avgöra vilka kompatibla iOS-enheter finns här.

    Android

    Yale-enheter är kompatibla med de flesta Android-telefoner utrustade med Bluetooth 4.0 och som kör Android 8* eller högre. Vi testar rutinmässigt med telefoner från de stora tillverkarna, inklusive Samsung, Google och HTC.

    I vissa fall på specifika telefoner kan Android Bluetooth-stacken fastna i ett dåligt tillstånd och kan behöva startas om av användaren genom att slå på och av Bluetooth. Nedan finns specifika enheter där prestanda har varit inkonsekvent:

    OnePlus-telefoner
    LG V10
    LG G4
    LG V10
    LG G4
    Realme 7
    Huawei P30

  • Uppdatera firmware

    Firmware-uppdateringar släpps med jämna mellanrum för att förbättra anslutningshastigheten, anslutningens tillförlitlighet, motorkontroller och autolåsning.

    Firmware-uppdateringar börjar automatiskt när låsägaren ansluter till sitt lås. Du kan fortfarande använda ditt lås via appen under uppdateringen. Firmwareuppdateringar kan ta allt från 5-15 minuter. Se till att ha din telefon nära ditt lås, med Yale-appen öppen under hela uppdateringen. OBS: För att den fasta programvaran ska uppdateras måste du vara inom enhetens Bluetooth-räckvidd och ha Bluetooth aktiverat på din telefon.

  • Hur hittar jag serienumret på mitt lås?

    Du kan hitta serienumret på ditt lås med hjälp av Yale Access-appen. Välj kugghjulsikonen ⚙ i det nedre högra hörnet av låscirkelskärmen.

    Välj Låsinställningar och sedan Enhetsinformation för att visa serienumret för ditt lås.

  • Jag behöver återställa en tidigare ägd enhet

    Tidigare ägda Yale Smart Locks måste fabriksåterställas innan de kan konfigureras av en ny ägare. Om du har försökt konfigurera en tidigare ägd enhet som inte var fabriksåterställd innan du köpte den, behöver Yale tillstånd från den tidigare ägaren att fabriksåterställa enheten åt dem.

    Det kan ta upp till 30 dagar för den tidigare ägaren att svara på din begäran. Om du köpte låset direkt från en person eller en tredjepartssäljare kan du kontakta dem och be dem återställa enheten för att påskynda processen. När enheten har fabriksåterställts kommer du att få ett meddelande om att fortsätta konfigurera enheten.

    Om du köpte enheten från en återförsäljare ska du kontakta dem för ett byte.