Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Yale Smart Indoor Camera FAQ

FAQ


  • Var hittar jag QR-koden som ska skannas när jag installerar Yale Smart Indoor Camera?

    QR-koden finns på baksidan av Yale Smart Indoor Camera.

  • Hur många videoklipp kan lagras i det lokala lagringsutrymmet i den smarta kameran?

    Yale Smart Oudoor Camera har cirka 3-4 dagars videolagring om den är inställd på 720p, 20 klipp per dag, 10 sekunder långa.

    Om kameran är inställd på att spela in i 1080P är lagringsgränsen cirka 2 dagar.

  • Jag får många aviseringar från kameran, hur kan jag justera detta för att säkerställa att jag bara får nödvändiga aviseringar?

    Du kan anpassa rörelsedetekteringen i Yale Home-appen under Husinställningar >Välj kamerainställningar>Inställningar för rörelsedetektering . Du kan justera så att endast människor detekteras och även justera rörelsedetekteringens känslighet. Du kan också justera tiden för återaktivering av rörelsedetektering under Avancerad inställning > Tid för återaktivering av rörelse, och öka tiden från "av" till 60 sekunder. Detta kommer att minska antalet varningar i koncessionen.

  • Vad har knappen på baksidan av Yale Smart inomhuskamera för funktion?

    Knappen kan initiera en omstart eller en fabriksåterställning. 

    För en fabriksåterställning: tryck på knappen tills ett ljud (ca 12 sekunder) hörs och gör en fabriksåterställning av kameran.

    För omstart: tryck på knappen på baksidan av kameran i en sekund och släpp sedan, kamerans LED lyser rött följt av en blinkande GRÖN LED när omstarten har lyckats.

  • Har Yale Smart inomhuskamera mörkerseende?

    Ja, mörkerseende finns upp till en räckvidd på 6 meter.

  • Drivs Yale Smart inomhuskamera av ett batteri eller en strömförsörjning?

    Yale Smart Indoor Camera har inget internt batteri eller möjlighet att installera batterier, enheten drivs med den medföljande USB C-kabeln och kontakten.

  • Vad ska jag göra om jag har tagit bort QR-koden från Yale Smart inomhuskamera?

    Vi rekommenderar inte att du tar bort QR-koden eftersom den är viktig för att konfigurera produkten. Du kan ange serienumret manuellt i Yale Home-applikationen. Serienumret finns på förpackningens etikett.

    Om detta inte är möjligt kan du använda produktväljaralternativet från QR-skanningsskärmen i Yale Home-appen och manuellt välja Yale Smart Indoor Camera.

  • Hur startar jag om min Yale Smart inomhuskamera?

    Du kan göra detta från inställningsmenyn i Yale Home-appen eller via själva kameran. 

    Från Yale Home-appen: Tryck på kugghjulsikonen för att navigera till inställningssidan, bläddra ner till verktyg och välj starta om enheten. Detta startar om kameran på distans, kameran börjar blinka grönt när den har startats om. 

    Från Yale Smart inomhuskamera: Tryck på knappen på baksidan av kameran i en sekund och släpp sedan, kamerans LED-lampa lyser rött följt av en blinkande grön LED-lampa när omstarten har lyckats

  • Hur utför jag en hårdvaruåterställning av Yale Smart Indoor Camera?

    En hårdvaruåterställning återställer Yale Smart Indoor Camera till fabriksinställningarna, men behåller den befintliga registreringen till ett användarkonto. På baksidan av Yale Smart Indoor Camera hittar du en knapp, tryck och håll in knappen i cirka 12 sekunder tills du hör ett pip, du kan sedan släppa knappen. Kamerans LED kommer att följa en sekvens av fast rött, rött/grönt blinkande och slutligen ett konstant blinkande grönt, detta indikerar att kameran har återställts och startats om.

    Om Yale Smart inomhuskamera har tilldelats ett användarkonto tar återställningen av hårdvaran inte bort kameran från ekosystemet, data och inspelad video kommer att finnas kvar i Yale Home-appen/molnet samt kamerans registrering på användarkontot. Efter en fabriksåterställning av hårdvaran kan kameran konfigureras igen till ett nytt Wi-Fi-hemnätverk, men endast med samma användarkonto som den är registrerad till. För att konfigurera Yale Smart inomhuskamera till ett nytt användarkonto måste det ägarkonto som är kopplat till kameran avregistrera enheten (INSTÄLLNINGAR>TILLÄGG>REMOVE DEVICE ) i Yale Home-appen. Detta innebär t.ex. att en stulen kamera inte kan kopplas till och registreras på ett nytt konto.