Reklamation

Reklamationsrätt

Du som konsument har rätt att reklamera ett ursprungligt fel på en produkt inom tre år när du köper produkten via Yale Home.

Ett ursprungligt fel är ett fel som fanns redan när du köpte produkten, till exempel ett fabrikationsfel.
Du måste dock reklamera ett fel, inklusive eventuella transportskador, inom skälig tid från det att du upptäckte felet.

Enligt konsumentköplagen har vi som företag bevisbördan två åren.
Efter två år är det du som måste bevisa att felet på produkten fanns från början.
Fel som beror på onormal användning, vanvård, användning som inte är i enlighet med skötsel- och serviceanvisningar eller som beror på en olyckshändelse är exempel på sådant som inte är ursprungliga fel.

Hur reklamerar jag en produkt?

Vid retur av produkt ska du kontakta Yale via formuläret på webbplats, se länk nedan. Vid reklamation först välj ”Yale Store Frågor om min order eller min ångerrätt” därefter ”Reklamationsfråga”. Efter kontakt med supporten kommer du få en retursedel som du skriver ut och sätter över den gamla adresslappen. Därefter lämnar du in försändelsen hos ett Bringombud.

Du kommer därefter få en retursedel av oss som du skriver ut och klistrar över den gamla adresslappen. Därefter lämnar du in  försändelsen hos ett Bring ombud.

Här hittar du ditt närmsta utlämningsställe hos Bring. 

Spara kvitto på att du har lämnat in försändelsen i fall leveransen kommer bort.