Fri frakt över 995 kr   Köp nu, betala senare med Klarna  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Köp nu, betala senare med Klarna  |  Fri frakt över 995 kr  |  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Köp nu, betala senare med Klarna  |  Fri frakt över 995 kr  |  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Reklamation

Du som konsument har rätt att reklamera ett ursprungligt fel på en produkt inom tre år när du köper produkten via Yale Home. Du måste dock reklamera ett fel, inklusive eventuella transportskador, inom skälig tid från det att du upptäckte felet. Enligt konsumentköplagen har vi som företag bevisbördan två åren. Efter två år är det du som måste bevisa att felet på produkten fanns från början.

Ett ursprungligt fel är ett fel som fanns redan när du köpte produkten, till exempel ett fabrikationsfel. Fel som beror på onormal användning, vanvård, användning som inte är i enlighet med skötsel- och serviceanvisningar eller som beror på en olyckshändelse är exempel på sådant som inte är ursprungliga fel.

Hur reklamerar jag en produkt?

Vid retur av produkt ska du kontakta Yale via ett formulär, se länk nedan. Välj ”Yale Store Fråga om min order eller min ångerrätt” därefter ”Reklamationsfråga”. Efter kontakt med supporten kommer du få en retursedel som du skriver ut och sätter över den gamla adresslappen. Därefter lämnar du in försändelsen hos ett Bring ombud.

Här hittar du ditt närmsta utlämningsställe hos Bring. 

Spara kvitto på att du har lämnat in försändelsen i fall leveransen kommer bort. 

Akuta problem och reklamation

Vid akuta problem, vänligen kontakta Teknisk Support via länken nedan. Vi strävar efter att besvara din förfrågan så snabbt som möjligt inom våra öppettider.

Om problemet kvarstår efter att du har kontaktat supporten eller om det akuta problemet uppstår utanför våra öppettider, rekommenderar vi att du kontaktar en Yale Installer Partner (YIP) via länken nedan, eller en låssmed om det inte finns en YIP i ditt område.

YIP eller låssmeden kommer att undersöka problemet. Om det visar sig vara ett ursprungligt fel på produkten och den har köpts inom de senaste tre åren, ska YIP eller låssmeden fakturera direkt ASSA ABLOY, skapa en reklamation och returnera den felaktiga produkten till ASSA ABLOY för vidare kvalitetskontroll.

Om YIP eller låssmeden fastställer att problemet orsakats av konsumenten, exempelvis genom onormal användning eller felaktig installation, ska fakturan istället utfärdas direkt till konsumenten. Observera att i sådana fall har konsumenten inte rätt att reklamera felet eller kräva ersättning från ASSA ABLOY.