Teknisk support
Kontakta vår support eller ta reda på var din närmaste Yale Installer Partner finns
Produktsupport för privatkund
Skapa ett ärende genom att lämna dina uppgifter via formuläret via länken nedan så hjälper vi dig så snart vi kan.
Supportens öppettider:
Måndag-fredag: 09.00-18.30
Lördag-söndag: 10.00-15.00
Support via artiklar eller telefon
- Självhjälp 24 timmar om dygnet med skräddarsydda artiklar för just det du behöver hjälp med
- Skapa ett ärende för e-post
- Bli uppringd av en av våra supportagenter
Öppettider för telefonkontakt:
Måndag-fredag: 09.00-17.30
Klicka på symbolen i nedre hörnet till höger för att starta din chatt.
Teknisk support för återförsäljare eller installatör
Är du återförsäljare eller installatör och har tekniska frågor eller behöver hjälp, skapa ett ärende här!
Vid reklamationsärenden hänvisar vi återförsäljare och installatörer till ordinarie reklamationskanaler.
Support vid akuta problem
Vid akuta problem, vänligen kontakta Teknisk Support via länken nedan. Vi strävar efter att besvara din förfrågan så snabbt som möjligt inom våra öppettider.
Om problemet kvarstår efter att du har kontaktat supporten eller om det akuta problemet uppstår utanför våra öppettider, rekommenderar vi att du kontaktar en Yale Installer Partner (YIP) via länken nedan, eller en låssmed om det inte finns en YIP i ditt område.
YIP eller låssmeden kommer att undersöka problemet. Om det visar sig vara ett ursprungligt fel på produkten och den har köpts inom de senaste tre åren, ska YIP eller låssmeden fakturera direkt ASSA ABLOY, skapa en reklamation och returnera den felaktiga produkten till ASSA ABLOY för vidare kvalitetskontroll.
Om YIP eller låssmeden fastställer att problemet orsakats av konsumenten, exempelvis genom onormal användning eller felaktig installation, ska fakturan istället utfärdas direkt till konsumenten. Observera att i sådana fall har konsumenten inte rätt att reklamera felet eller kräva ersättning från ASSA ABLOY.