Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Kom igång och installera

  • Hur ställer jag in, monterar och konfigurerar Yale Smart Alarm?

    I installationsvideon ovan får du information om hur du;

    • Innehåll i förpackningen
    • Kom igång med Yale Home
    • Installera din Yale Smart Alarm Hub (konfigurera, registrera, ansluta till internet & montering)
    • Installera din Yale Keypad
    • Installera din Yale Indoor Motion Sensor
    • Installera din Yale indoor Window/Door Contact
    • Fortsätt i appen

    Klicka här för att gå till installationsvideon →

  • Hur ansluter Yale Smart Alarm Hub till internet?

    Det finns två alternativ för att ansluta till internet:

    1. Via en ethernetkabel direkt till din router
    2. Via Wi-Fi-anslutning till din router.

    Obs! Yale Smart Alarm är kompatibel med 2,4 Ghz-frekvensnätverk.

  • Hur konfigurerar jag min Yale Outdoor Siren?

    När du har kopplat in din Yale Outdoor Siren till ditt Yale Smart Alarm-system via Yale Home-appen, kan du justera volymen och aktivera/avaktivera lysdioden när som helst på sidan Enhetsinställningar i Yale Home-appen.
  • Var hittar jag QR-koden till Yale Outdoor Siren så att jag kan lägga till den i mitt larmsystem?

    QR-koden finns inuti Yale Outdoor Siren. Ta bort skruven på sidan av sirenen (höger om Yale-logotypen), öppna sirenens framsida, den går med gångjärn till vänster. QR-koden finns inuti.

    Öppna Yale Home-appen, klicka på Konfigurera en enhet, skanna QR-koden och fortsätt processen i appen för att ta med din Yale Outdoor Siren. Under installationsprocessen i appen kan du också se installationsinstruktionerna som guidar dig genom att installera Yale Outdoor Siren på din fastighet.

  • Yale Smart Alarm Siren aktiveras omedelbart när jag går in i fastigheten, varför?

    Kontrollera dina sensorinställningar, du bör ha 1 ingångszon som vanligtvis är ytterdörren, när den är inställd som ytterdörr utlöser denna zon en nedräkning innan larmsirenen utlöses.

    I Yale Home-appen, gå till Enhetsinställningar > Säkerhetsområden > Välj det säkerhetsområde du vill ändra > under Lägen kan du ändra ingångs- och utgångsfördröjningstiden från omedelbar (0 sekunder) till 120 sekunder

  • Vilken applikation ska jag använda med Yale Smart Alarm?

    Yale Home är applikationen att använda på din smartphone. Appen finns tillgänglig på Apple App Store eller Google Play. När du har laddat ner Yale Home-appen måste du klicka på skapa ett konto eller logga in om du redan har ett konto.

  • Hur monterar jag min Yale Outdoor Siren på min fastighet?

    I Yale Home-appen kan du under installationsprocessen se installationsinstruktionerna som guidar dig genom att montera Yale Outdoor Siren på din vägg.

    Alternativt, om du redan har installerat din Yale Outdoor Siren och senare vill se installationsguiden, i Yale Home-appen, välj Inställningar (liten kugghjulsikon), välj Yale Outdoor Siren, scrolla ner till botten av sidan för att hitta alternativet för installationsguiden i appen.

  • Kan Yale Outdoor Siren anslutas till elnätet?

    Ja visst. Observera att Yale Outdoor Siren måste anslutas till en 12 Volt 2 Amp - DC strömkälla.

  • Hur konfigurerar jag min Yale Alarm Button?

    När du lägger till din Alarm Button till ditt Yale Smart Alarm-system blir du ombedd att välja vilket läge du vill att knappen ska konfigureras för. Du kan konfigurera den för att fungera som en dörrklocka eller en panikknapp. Oroa dig inte, du kan ändra detta när som helst i Yale Home-applikationerna från sidan Enhetsinställningar.

  • Hur konfigurerar jag min Yale Smoke Sensor?

    När du har lagt till din Yale Smoke Sensor till ditt Yale Smart Alarm-system kommer den att fungera. Det krävs ingen ytterligare konfiguration efter installationsprocessen.

  • Hur konfigurerar jag min Yale Smart Alarm Keypad?

    Efter installationsprocessen för Yale Keypad kommer du att bli ombedd att skapa en larmkod. Denna kod kommer att användas för att aktivera och avaktivera ditt Yale Smart Alarm System.

    Det finns också ett alternativ för att aktivera eller inaktivera Yale Keypads bakgrundsbelysning i Yale Home-appen via menyn Inställningar.

  • Hur långt ifrån varandra ska magneterna placeras för effektiv installation av Yale Door Contact Sensor eller Pre Break Sensor?

    Vi rekommenderar att de två komponenterna installeras med mellan 5-20 mm. Magneten ska alltid vara placerad på höger sida av Yale-logotypen. Magneten ska alltid vara till höger om Yale-logotypen som visas nedan. Det finns "skåror" i varje del som ska passa in. Magneten kan placeras över eller under kontakten för att underlätta montering beroende på fönster/dörrtyp, så länge den sitter på höger

  • Vilken är den optimala platsen för Yale Outdoor Motion sensor att placeras?

    Vi rekommenderar att du placerar Yale Outdoor Motion Sensor på en höjd mellan 1,0 och 2,4 meter för optimal täckning (se exempel nedan).

  • Vilken är den optimala platsen för Yale Indoor Motion Sensor att placeras?

    Vi rekommenderar att du placerar Yale Indoor Motion Sensors (PIR) i hörnet av rummet på en höjd mellan 1,0 och 2,4 meter för att säkerställa bästa täckning (se exempeldiagram nedan)

    Vi rekommenderar att du inte installerar sensorn så att den är vänd mot ett fönster eller en direkt värmekälla, såsom radiatorer eller luftkonditioneringsenheter.

Generell information

  • Kan jag koppla mina Yale -lås till larmet?

    Ja!

    Alla Yale -lås som du kan koppla till Yale Home kan du koppla till larmet. För att göra kopplingen möjlig måste du installera en Yale Connect Bridge till låset, på så sätt får låset anslutning mot ditt Wi-Fi. Sedan kommer du hitta en inställning kallad 'Frånkoppla ditt larmsystem när du låser upp ditt lås'

    För att larma på behöver du använda knappsatsen som följer med i paketet för Yale Smart Alarm.

  • Hur hittar jag QR-koden till Yale Indoor Motion Sensor?

    QR-koden finns på baksidan av enheten, du kommer att behöva ta bort monteringsplattan för att komma åt denna

  • Vad ingår i Yale Smart Alarm Starter Kit?

    Yale Smart Alarm Starter Kit+ består av:

    • 1 st Yale Smart Alarm Hub
    • 2 st Yale Indoor fönster/dörrkontakter
    • 2 st Yale Indoor Motion Sensors
    • 1 st Yale Keypad

    Yale Smart Alarm Starter Kit består av:

    • 1 st Yale Smart Alarm Hub
    • 1 st Yale Indoor Window/Door Contact
    • 1 st Yale Indoor Motion Sensor
    • 1 st Yale Keypad
    • 1 st Yale Keyfob
  • Vilka prenumerationstjänster är tillgängliga för Yale Smart Alarm?

    Larmabonnemang
    Larmabonnemanget erbjuder stöd för sim-kortsanvändning, som garanterar en snabb och stabil larmdrift utan avbrott, även om din wifi-anslutning skulle förloras.

    Dessutom kan du bekvämt styra och övervaka ditt smarta larm med Yale Home-appen var som helst i världen med din smartphone.

    Abonnemang Säker
    Detta abonnemang erbjuder en funktion för automatiska telefonsamtal, vilket gör det möjligt för dig att utse upp till tre personer att få ett automatiskt telefonsamtal vid larmaktivering.

    Abonnemanget erbjuder även stöd för sim-kortsanvändning, som garanterar en snabb och stabil larmdrift utan avbrott, även om din wifi-anslutning skulle förloras.

    I abonnemanget ingår även molninspelning, vilket säkert lagrar videor från alla dina kameror på en molnserver i 30 dagar. Slutligen har abonnemanget avancerad AI-rörelsedetektering.


    Läs mer om prenumerationstjänsterna här →

  • Hur aktiverar jag den interna batteribackupen på Yale Smart Alarm Hub?

    För att aktivera batteribackupströmmen, skjut omkopplaren på baksidan av enheten mot enhetens mitt. Du kommer att se en liten indragen linje nedanför omkopplaren för att ange att enhetsomkopplaren är inställd på på-positionen. Om du ser en liten prick är batteribackupomkopplaren inställd på av.

  • Vilken specifikation är strömförsörjningen för Yale Smart Alarm Hub?

    Strömförsörjningens ingång är 100-240v AC och utgången är 5 Volt DC, 2,0 Amp, 10 Watt. Vår strömförsörjning levereras med både en EU-och en UK-adapter.

Inställningar och användning

  • Hur aktiverar jag (BORTA) mitt Yale Smart Alarm-system helt?

    Det finns ett antal sätt att göra detta beroende på vilka tillbehör du har länkat till ditt system:

    För att helt aktivera ditt system från Yale Home-appen, tryck BORTA på Yale Alarms instrumentpanel eller favoritskärm.
    För att helt tillkoppla ditt system med Yale-knappsatsen, tryck på knappen BORTA på Yale-knappsatsen följt av din larmkod.
    För att helt tillkoppla ditt system med Yale fjärrkontroll, tryck på knappen BORTA tillkoppla följt av din larmkod.

  • Hur delar jag på (HEM) mitt Yale Smart Alarm-system?

    Det finns ett antal sätt att göra detta beroende på vilka tillbehör du har länkat till ditt system:

    För att deaktivera ditt system från Yale Home-appen, tryck på HEM på Yale Alarms instrumentpanel eller favoritskärm.
    För att delvis aktivera via Yale-knappsatsen, tryck på HEM-knappen på Yale-knappsatsen, följt av din larmkod.
    För att delvis tillkoppla via Yale fjärrkontroll, tryck på HOME-armknappen följt av din larmkod.

  • Hur avaktiverar jag mitt Yale Smart Alarm-system?

    Det finns ett antal sätt att göra detta beroende på vilka tillbehör du har länkat till ditt system:

    För att avaktivera via Yale Home-appen, tryck på Avaktivera på Yale Alarms instrumentpanel eller favoritskärm.
    För att avaktivera via Yale-knappsatsen, tryck på Avaktivera-knappen på Yale-knappsatsen följt av din larmkod.
    För att avaktivera via Yale fjärrkontroll, tryck på Avaktivera-knappen följt av din larmkod.

  • Hur lägger jag till fler användare till mitt Yale Smart Alarm-system?

    Öppna Yale Home-appen, navigera till gästhantering markerad i grått nedan och klicka på bjud in.


    Du kan ge åtkomst till en användare via ett antal metoder:

    • Tillgång till Yale Home-appen
    • Tillgång till larmkod när en Yale larmknappsats är installerad
    • Via en dedikerad Yale Keyfob specifik för den användaren.

    Användare som är konfigurerade med larmkodsåtkomst kommer att tilldelas en dedikerad knappsatskod som endast kan användas på Yales larmknappsats. Användaren kan beviljas åtkomst vid en viss tidpunkt med hjälp av alternativen: Alltid, Återkommande eller Tillfälligt åtkomstschema, där du kan välja specifika tider och dagar åtkomst ska beviljas.

    Användare som konfigurerats med Yale Home-appåtkomst kan bjudas in som ägare eller gäst och ges åtkomst vid en specifik tidpunkt med hjälp av alternativen: Alltid, Återkommande eller Tillfälligt åtkomstschema där du kan välja specifika tider och dagar som åtkomst ska beviljas.

  • Hur tar jag bort en användare från mitt Yale Smart Alarm-system?

    Kontrollera dina sensorinställningar, du bör ha 1 ingångszon som vanligtvis är ytterdörren, när den är inställd som ytterdörr utlöser denna zon en nedräkning innan larmsirenen utlöses.

    I Yale Home-appen, gå till Enhetsinställningar > Säkerhetsområden > Välj det säkerhetsområde du vill ändra > under Lägen kan du ändra ingångs- och utgångsfördröjningstiden från omedelbar (0 sekunder) till 120 sekunder

Inställningar och användning

Allmänna frågor

  • Hur tar jag bort ett larmtillbehör?

    Öppna Yale Home-appen, gå till Enhetsinställningar, välj tillbehöret som ska tas bort och välj sedan Koppla från enhet.

  • Hur får jag ett meddelande om mitt Yale-larm utlöses?

    Du kommer att meddelas genom push-meddelanden på din smartphone via Yale Home-appen. Om du har prenumererat på någon av våra prenumerationsplaner kan du även bli meddelad via ett telefonsamtal eller av en övervakningsleverantör.

  • Hur länkar jag andra Yale-enheter till mitt Yale Smart Alarm?

    Inom Yale Home-appen under varje produktinställning kan du välja Home Integrations, detta gör att du kan länka olika anslutna Yale-produkter tillsammans, till exempel avaktivera ditt Yale Smart Alarm när du låser upp ditt Yale Smart Lock.

    Yale Home Integrations-menyn visas i inställningarna om du har andra Yale-enheter (smart kamera, smart dörrlås) inställda i samma hus som Yale Smart Alarm. Om det inte finns några andra Yale-enheter inställda i samma hus kommer Yale Home Integrations-menyn inte att visas.

  • Jag har glömt mitt användar-/kontolösenord för Yale Home-appen?

    Du kan återställa ditt lösenord från Yale Home-appens inloggningsskärm genom att välja menyn "Glömt lösenord".

    Alternativt via länken till onlinekontohanteringsportalen här

  • Hur ser jag batterinivåerna för mina Yale Smart Alarm-tillbehör?

    Batterinivån visas i inställningsmenyn för varje tillbehör i Yale Home-appen under Enhetsinformation, detta visas i procent.

  • Hur byter jag batterierna till mina Yale Smart Alarm-tillbehör?

    Se till att Yale Smart Alarm är i avaktiverat läge först, sedan kan du öppna tillbehöret som kräver ett batteribyte och byta ut batterierna.

    Handledningar finns i Yale Home-appen. Navigera till inställningsmenyn (nås genom att trycka på den lilla kugghjulsikonen), välj dina Yale Smart Alarm-tillbehör, scrolla ner till Installationsguider och se videor och bilder i appen som visar hur du öppnar varje tillbehör.

  • Vilka batterier tar mina Yale Smart Alarm-tillbehör och vad är den förväntade batteritiden?

    Yale Outdoor Siren3 år4 x D Cell
    Yale Indoor Siren3 årCR123A
    Yale Röksensor 10 årFörseglat CR123A batteri som inte kan bytas ut
    Yale Button4 årCR2450
    Yale Keyfob3 årCR2450
    Yale knappsats3 årCR123A
    Yale utomhusdörrkontakt3 årCR123A
    Yale utomhusrörelsesensor3 årCR123A
    Yale Pre Break-In Sensor4 årCR2450
    Yale inomhus fönster/dörrkontaktsensor4 årCR2450
  • Finns det en panikfunktion?

    Ja, för att aktivera: tryck och håll ned de 2 panikknapparna (inringade gula nedan) i 2 sekunder.

  • Hur ser jag mina enheters status?

    I Yale Home-appen på larmets instrumentpanel kommer en dynamisk banner att visa enhetens status. dvs varna dig om några dörrar/fönster är öppna.

  • Kan jag förlänga min in-/utgångstid på Yale Smart Alarm?

    Ja för att göra detta, i Yale Home-appen, gå till Enhetsinställningar > Säkerhetsområden > välj det säkerhetsområde du vill ändra > under lägen kan du ändra in- och utgångsfördröjningstiden från omedelbar (0 sekunder) till 120 sekunder.

  • Hur aktiverar jag ett knapplås på min Yale fjärrkontroll?

    Yale Keyfob har förmågan att låsa knapparna för att förhindra att du trycker på dem när du är i fickan eller väskan. För att aktivera den här funktionen trycker du på knappen HOME-arm (delarm) nedtryckt i 3 sekunder. Detta låser knapparna och den röda lysdioden blinkar. För att låsa upp knapparna, tryck och håll HOME-armen (delarm) nedtryckt i 3 sekunder, den gröna lysdioden blinkar för att indikera att knapparna är upplåsta.

  • Behöver Yale Smart Alarm aktiveras för att Yale Smoke Sensors ska vara aktiva?

    Nej, Yales röksensorer är aktiva hela tiden oavsett larmstatus.

    Den största fördelen med att länka Yale Smoke Sensor till ditt Yale Smart Alarm-system är för fjärrövervakning. Du kommer att bli varnad via Yale Home-appen om röksensorn har utlösts.

  • Skulle jag kunna larma mitt hus och min trädgårdsbyggnad/skjul med bara en Yale Smart Alarm-hub?

    Ja, du kan skydda olika delar av ditt hem med en Yale Smart Alarm Hub, du kan tilldela tillbehören upp till fyra olika säkerhetsområden. (T.ex. hus, garage, friggebod).

    Tillbehörsenheterna kommunicerar via Horizon + Technology, 2-vägs radiofrekvens som arbetar på 868 MHz vilket ger en räckvidd på cirka 1 km med fri sikt.

  • Jag ska flytta och behöver lämna över Yale Smart Alarm till den nya ägaren, hur tar jag bort mig själv från enheten?

    Det bekväma sättet att göra detta är att få den nya ägarens telefonnummer och bjuda in dem till Yale Home-appen och larmsystemet som ägare. När de har tillgång till systemet, be den nya ägaren att ta bort dig från systemet.
    Alternativt, om du inte känner den nya ägaren, i Yale Home-appen och ditt hus, välj Yale Alarm Hub >Inställningar > Verktyg > Fabriksåterställning, detta kommer att återställa enheten till fabriksinställningarna.

    Obs: Larmsystemet kommer inte att kunna aktiveras när det har återställts till fabriksinställningarna förrän det ställs in igen med en ny ägare.

  • Har Yale Smart Alarm Hub batteribackup?

    Ja, om huvudströmmen är frånkopplad kommer det interna batteriet i Yale Smart Alarm Hub att ge ström i cirka 12 timmar.

  • Har Yale Smart Alarm Hub en intern siren inbyggd?

    Ja, Smart Alarm Hub har en intern siren som är perfekt för lägenheter eller delade boenden där det inte är möjligt att installera en utomhussiren.

  • Har Yale Outdoor Siren en visuell LED?

    Ja, när strömförsörjning (säljs separat) kommer "Yale"-logotypen på sirenen att förbli upplyst mellan 18:00 och 08:00.

    Om batteridriven kommer en komfortlysdiod att blinka blått. När larmet utlöses kommer den blå blixten att blinka liksom "Yale"-logotypen (även när den är batteridriven)

  • Kan jag ha mer än en Yale-röksensor i olika delar av mitt hus?

    Ja, det kan du, alla sensorer är sammanlänkade så om en utlöses kommer alla röksensorer att ljuda samtidigt.

  • Kan Yale-knappen användas utomhus?

    Ja, Yale-knappen är designad för att användas inomhus eller utomhus.

    Du har även möjlighet att använda den som dörrklocka.

  • Vad är användningsfallet för Yale-knappen?

    Yale-knappen är mångsidig, du kan använda den som en panikknapp för att utlösa larmet eller använda den som en dörrklocka för att varna dig när någon står vid dörren.

    Välj Användningstyp i Yale Home-applikationen i inställningarna, du kan ändra detta när som helst.

  • Kan jag använda två Yale-knappar på samma larmsystem, en som dörrklocka och en som panikknapp?

    Ja, absolut, du kan konfigurera flera Yale-knappar för att uppfylla dina krav.

Felsök Yale Smart Alarm

FAQ – Felsök

Problem

  • Min Yale-knappsats aktiveras men avaktiveras inte, varför?

    I Yale Home-appen kontrollerar du att åtkomsträttigheterna för gästhantering är inställda med rätt behörigheter.
  • Varför rapporterar min Hub rapporterar att den är offline?

    Kontrollera att Yale Smart Alarm-hubben är ansluten till internet. I Yale Home-appen går du till Hubinställningar > Verktyg > Nätverksinställningar, här kan du kontrollera både Ethernet- och Wi-Fi-anslutning.

    Kontrollera att Ethernet-kabeln är ansluten om du använder Ethernet.

    Kontrollera om andra enheter i samma hushåll är offline, det lokala nätverket kan vara offline.

  • Min Yale Smart Alarm Siren aktiveras omedelbart när du går in i fastigheten

    Kontrollera dina sensorinställningar, du bör ha 1 ingångszon som vanligtvis är ytterdörren, när den är inställd som ytterdörr utlöser denna zon en nedräkning innan larmsirenen utlöses.

    I Yale Home-appen går du till Enhetsinställningar > Säkerhetsområden > Välj det säkerhetsområde du vill ändra > under Lägen kan du ändra in- och utpasseringstiden från omedelbar (0 sekunder) till 120 sekunder.

  • Varför piper min Hub var 15:e minut och visar en varningstriangel?

    Detta är för att uppmärksamma dig på ett problem som har registrerats av Yale Smart Alarm Hub, vanligtvis för att varna dig för låg batterinivå eller sabotagevarning.

    Kolla Yale Home-appen, på larminstrumentpanelens skärm kommer det att finnas ett meddelande som du kan öppna för specifik information om vad som utlöser varningen.

  • Jag får hela tiden meddelandets övervakningsfel i appen

    Kontrollera att enheten (tillbehöret som utlöser varningen) är inom räckhåll för Yale Smart Alarm Hub.

    Om du fortfarande får varningar kan du inaktivera övervakningen för det ena tillbehöret som utlöser varningen, även om vi inte rekommenderar detta.

    Övervakningsläget aktiverar ett meddelande om någon enhet förlorar anslutningen till Yale Smart Alarm Hub. För att avaktivera övervakningsläget, i Yale Home-appen, öppna inställningarna för den specifika enheten, scrolla ned till övervakningsläge och skjut inställningen av.

  • Varför fungerar inte min fjärrkontroll?

    Kontrollera att du inte har aktiverat knapplåsfunktionen på Yale fjärrkontroll.

    Yale Keyfob har förmågan att låsa knapparna för att förhindra att du trycker på dem när du är i fickan eller väskan. För att aktivera den här funktionen trycker du på knappen HOME-arm (delarm) nedtryckt i 3 sekunder. Detta låser knapparna och den röda lysdioden blinkar. För att låsa upp knapparna, tryck och håll HOME-armen (delarm) nedtryckt i 3 sekunder, den gröna lysdioden blinkar för att indikera att knapparna är upplåsta.

  • Min Yale röksensor piper en gång var 45:e sekund, vad betyder detta?

    Detta indikerar att det interna batteriet är lågt och att enheten måste bytas ut. Batterierna är förseglade inuti enheten och kan inte bytas ut. Den förväntade batteritiden är 10 år.

  • Min Yale-knapp i panikläge fungerar inte?

    För att utlösa ett paniklarm måste Yale-knappen hållas intryckt i 2 sekunder.

    Om ovanstående misslyckas, kontrollera enhetsinställningarna i Yale Home-appen att du har konfigurerat Yale-knappen för att fungera i panikläge. Du kan växla mellan dörrklockans och panikfunktionerna.

Andra frågor

  • Är Yale Smart Alarm-system kompatibelt med något annat Yale-larmsystem?

    Nej, Yale Smart Alarm är inte kompatibelt med några andra Yales larmsystem eller tillbehör.

  • Vad indikerar lysdioderna på Yale Smart Alarm hub?

    Yale Smart Alarm hub har 3 lysdioder.

    Vit lysdiod som lyser hela tiden för att visa att den är påslagen och all status är ok.

    Orange varningstriangel-LED för att varna dig om att systemet behöver åtgärdas.

    Röd molnavkopplingsikon LED vilket betyder att hubben inte kommunicerar med vårt moln.

  • Hur länge ljuder Yale Siren när larmet utlöses?

    Yale Siren kommer att ljuda i 5 minuter, 3 gånger per aktiveringscykel.

  • Under vilken tidsperiod är Yale Smart Alarm-garantin giltig?

    I Europa gäller garantin i 2 år från inköpsdatumet, garantianspråk ska göras via din inköpsplats.​

  • Kan jag förlänga min in-/utpasseringstid på Yale Smart Alarm?

    Ja för att göra detta, i Yale Home-appen, gå till Enhetsinställningar > Säkerhetsområden > välj det säkerhetsområde du vill ändra > under Lägen kan du ändra in- och utgångsfördröjningstiden från omedelbar (0 sekunder) till 120 sekunder.

  • Jag har ett skjul/garage, kommer jag att kunna använda en detektor på den här platsen?

    Ja, vi rekommenderar att du använder vår Yale utomhusdörr/fönsterkontakt eller vår Yale utomhusrörelsesensor för dessa typer av miljöer.

  • Fungerar Yale Smart Alarm med Apple Homekit?

    Nej, Apple Homekit är inte kompatibelt för närvarande.

  • Hur länge räcker reservbatteriet i Yale Smart Alarm Hub?

    Säkerhetskopieringen kommer att pågå i cirka 12 timmar i fullt fungerande läge, vilket håller all kommunikation till Yale Home-appen och tillbehören aktiva.

  • Kommer mitt husdjur (hund eller katt) att utlösa mitt Yale Smart Alarm?

    Utlösaren är beroende av storleken på husdjuret. Våra sensorer är immuna mot djur upp till 30 kilo när de är placerade på en höjd av 2,4 meter.

    Se till att rörelsesensorn är inställd på husdjursläge i enhetsinställningarna via Yale Home-appen, detta kommer att ta hänsyn till husdjuret för att inte utlösa larmet.

  • Vad händer om internet går ner?

    Ditt Yale Smart Alarm kommer att fortsätta att fungera och kan styras med en Yale Keypad eller Yale Keyfob. Den kan dock inte styras via Yale Home-appen. Vi rekommenderar att du registrerar dig för en av våra prenumerationstjänster som möjliggör mobil säkerhetskopiering så även om ditt heminternet går ner kommer din Yale Smart Alarm-hub att vara online.

  • Jag är orolig att jag av misstag skulle kunna avaktivera mitt larm med Yale Keyfob, finns det något sätt att förhindra detta?

    Ja, Yale Keyfob har förmågan att låsa knapparna för att förhindra att du trycker på dem när du är i fickan eller väskan. för att aktivera detta trycker du på knappen HOME-arm (delarm) nedtryckt i 3 sekunder. Detta låser knapparna och den röda lysdioden blinkar. För att låsa upp knapparna, tryck och håll HOME-armen (delarm) nedtryckt i 3 sekunder, den gröna lysdioden blinkar för att indikera att nycklarna är upplåsta.

Support vid akuta problem

Om det uppstår akuta problem – kontakta din närmaste låssmed eller Yale Installer Partner. Givetvis kan du kontakta Teknisk support även vid akuta situationer. Vi försöker då att svara dig så fort som möjligt inom våra öppettider. Vi rekommenderar dig dock att kontakta en låssmed för snabbast hjälp utanför supportens öppettider.

Vänligen notera att eventuell produktgaranti och service given av återförsäljare eller låssmed endast omfattar produktfel och gäller inte vid fel orsakade till exempelvis av felinstallation.