Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

FAQ

  • Vad behövs för att använda denna integration?

    Om du vill aktivera alla tre scenarier behöver du ett lås med en Wi-Fi-brygga eller ett Wi-Fi Smart Lock samt en Smart Keypad. Lås med knappsats/touchscreen som innehåller Yale Access Upgrade Kit fungerar också.

  • Hur ställer jag in integrationen?

    Yale stöder användning av appen Home i iOS 12 och senare. 

    OBS: HomeKit måste konfigureras i Yale Home-appen innan du ställer in det i Home-appen. Vänligen ordna konfigurationen enligt följande:

    1. Konfigurera först det smarta låset i Yale Home-appen.
    2. För det andra, konfigurera HomeKit i Yale Home-appen.
    3. För det tredje, konfigurera det smarta låset i Home App.

    Ditt smarta lås från Yale måste konfigureras från Yale Home-appen. Du kan konfigurera ditt Yale Smart Lock i Home App först, men du måste också ladda ner och installera iOS-versionen av Yale Home App för att slutföra konfigurationen och använda ditt lås.

    Om du har den senaste versionen av Yale Home App (11.0.0) och du fortsätter att uppleva problem med HomeKit kan det hjälpa att konfigurera HomeKit igen.

  • Vad kan man göra med integrationen?

    Upplägget för Philips Hue-integrationen liknar det som gäller för andra Works With-partners.

    OBS: Det är nödvändigt att konfigurera ditt Philips Hue-ljuskit och minst en ljusgrupp innan du integrerar med Yale:

    1) Öppna appen

    2) Gå till menyn i det övre vänstra hörnet

    3) Välj Works With

    4) Bläddra till Philips Hue

    5) Välj den blå knappen för att hantera Philips Hue.

    6) Välj Fortsätt för att aktivera kopplingen mellan din Philips Hue och ditt Yale Home-konto.

    7) Välj bland de tillgängliga scenarierna:

    a) Slå på lamporna när de låses upp med appen.

    b) Slå på lamporna när de låses upp med knappsatsens inpasseringskod.

    c) Släck ljuset när knappsatsen är One-Touch-låst

    8) Välj en lås- och en ljusgrupp för att slutföra scenariot.

    9) Välj Spara för att slutföra

    Detta avslutar installationen.

    För närvarande är inställningen begränsad till ett användningsfall åt gången, men du kan vid behov ställa in flera användningsfall efter varandra genom att slutföra varje scenario i taget.

  • Vilka Philips Hue-produkter fungerar den med?

  • Vem kan använda denna integration?

    Den här integrationen kan endast anslutas av låsägare, men alla som är anslutna till dina lås och knappsatser kan använda den.

  • Hur gör jag ändringar i min inställning?

    Om du vill göra ändringar i din Philips Hue-installation, till exempel uppdatera scener eller lägga till lampor, kan du göra ändringar i Philips Hue-appen. Du kan sedan gå in i Yale Home-appen och göra ändringar i Philips Hue-scenarierna med uppdateringarna från dina scener i Philips Hue.
  • Vad händer om jag stöter på problem?

  • Kan mina gäster och andra ägare ha unika förinställningar?

  • Kan jag fjärrstyra den?

    Ja, du kan fjärrstyra den här integrationen om ditt lås är anslutet till en Wi-Fi-brygga eller om det är en Wi-Fi-aktiverad enhet.
  • Hur fungerar detta med andra integrationer?

    Det här är en fristående integration mellan Philips Hue och Yale. Assistenter som Amazon Alexa, Apple HomeKit och Google Home kan anslutas separat och styras via dessa partners.
  • Kan jag hantera mina Hue- och Yale-produkter från endera appen med den här integrationen?

    Nej, du måste fortfarande använda respektive app för att hantera dina produkter för daglig användning. Du kan till exempel inte låsa/upplåsa ditt Yale-lås via Hue-appen. Det här Works With-partnerskapet erbjuder rutinbaserade integrationer som kan aktiveras i Yale Home-appen, t.ex. att dina lampor tänds när din dörr låses upp via Yale Home-appen.

Support vid akuta problem

Om det uppstår akuta problem – kontakta din närmaste låssmed eller Yale Installer Partner. Givetvis kan du kontakta Teknisk support även vid akuta situationer. Vi försöker då att svara dig så fort som möjligt inom våra öppettider. Vi rekommenderar dig dock att kontakta en låssmed för snabbast hjälp utanför supportens öppettider.

Vänligen notera att eventuell produktgaranti och service given av återförsäljare eller låssmed endast omfattar produktfel och gäller inte vid fel orsakade till exempelvis av felinstallation.