Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Vanliga frågor om Yale Access förändring till Yale Home-appen

Här är svaren på vanliga frågor om att Yale Access-appen övergår till Yale Home-appen. Om du inte hittar det du letar efter kan du kontakta vår kundtjänst.

Vanligaste frågorna om Yale Access till Yale Home


  • Hur loggar jag in i den nya appen?

    För att all din information ska synkroniseras behöver du logga in med samma inloggningsuppgifter som för Yale Access. Ett tips är att innan du loggar ut från Yale Access och tar bort den gamla appen, se till att gå till din profil i Yale Access för att bekräfta vilken e-post och vilket telefonnummer som är kopplad till kontot. Skulle det vara så att gamla uppgifter ligger kopplat mot kontot, så kan du uppdatera dessa innan du försöker logga in på Yale Home. 

    Har du sedan glömt ditt lösenord så kan du använda "Glömt mitt lösenord" i Yale Home för att återställa lösenordet. Du kommer sedan få verifiera dig både via e-post och telefonnummer. 

  • Varför har jag fått en notifikation i min app om att byta till en ny app?

    Vi förbättrar och utvecklar kontinuerligt alla våra tjänster. Som ett steg i detta och Yales strategi att förbättra kundupplevelsen erbjuds du att byta till vår nya app, Yale Home.

  • Jag har fått e-post och SMS som uppmanar mig att byta till en ny app. Kan jag lita på den här informationen?

    Du kan lita på det här till fullo. Vi på Yale värnar om din säkerhet och att fortsättningsvis tillhandahålla bästa möjliga service.  Som ett steg i Yales strategi att förbättra kundupplevelsen erbjuds du att byta till Yale Home.

  • Kan jag fortsätta att använda den nuvarande appen Yale Access?

    Alla användare som blivit notifierade om förändringen behöver byta app till Yale Home senast den 1a juli 2023. Du kommer tills dess kunna använda Yale Access, men vi ber dig att uppdatera till Yale Home så snart som möjligt för att undvika en situation där du tappar åtkomst till dina enheter.

  • Vad ska jag göra när jag får notifikationen? Vad händer med mina användare och enheter?

    När du blir notifierad, uppmanar vi dig att ladda ner Yale Home och därefter logga in. Meddela alla dina gäster/användare som har appåtkomst till dina enheter om att de behöver byta till Yale Home för att inte tappa åtkomst.

  • Behöver jag lägga till mina enheter på nytt efter att jag loggar in i Yale Home?

    Information om användare och enheter kommer automatiskt att synkroniseras i Yale Home efter att du loggat in med dina uppgifter. Vi rekommenderar att du meddelar alla ägare och gäster med appåtkomst till ditt hem att ladda ner och logga in i Yale Home.

  • Vad händer med alla integrationer "Fungerar med.." som t.ex. Alexa som jag använde med Yale Access?

    Kopplingen till dessa integrationer kommer inte längre att fungera. Följd stegen nedan för att lägga till dem på nytt:

    Steg 1: Ladda ner Yale Home från din appbutik och logga in med samma kontouppgifter du använda i Yale Access.

    Steg 2: Välj "Fungerar med.." från appens meny för att se alla tillgängliga integrationer.

    Steg 3: Här finns två metoder för att lägga till integrationerna på nytt.

    1. Välj integrationspartnerns namn i listan (rekommenderas för PHILLIPS HUE).

    2. Använd integrationspartnerns egna app för att lägga till dina Yale-enheter.

  • Vilken är appen jag behöver ladda ner?

    Yale Home heter den nya appen.

  • Behöver jag registrera ett nytt konto?

    Om du redan har ett Yale Access-konto kan du använda dina befintliga inloggningsuppgifter.

  • Jag har nyss köpt en produkt där instruktionerna uppmanar mig att ladda ner en app som heter Yale Access, men appbutiken hänvisar mig istället till Yale Home. Varför sker detta?

    Som en del i Yales strategi att kontinuerligt uppdatera och utveckla våra tjänster för att förbättra kundupplevelsen ersätts Yale Access av Yale Home.

  • Jag ska logga in i Yale Home men har glömt lösenordet jag använde till Yale Access.

    Du kan återställa ditt lösenord genom att följa stegen på inloggningssidan i Yale Home. 

  • Jag kan inte logga in i Yale Home med mina inloggningsuppgifter.

    Om du har fått en notifikation men ändå inte kan logga in, följ stegen för "Glömt lösenord.." i Yale Home appen. Om du inte fått något meddelande, använd Yale Access. Du kan också byta lösenord via vår hemsida, tryck här för att komma till den.

  • Kan jag återgå till att använda Yale Access-appen?

    Om du har fått en notifikation med uppmaning om att byta till Yale Home, finns det efter bytet ingen anledning att återgå till Yale Access.

  • Min information (enheter/aktivitetslogg/gäster) har inte uppdaterats efter byte till Yale Home från Yale Access, varför?

    Vänligen kontakta Yale support för detta ärende.

  • Varför kan jag inte lägga till min enhet i Yale Home?

    Förmodligen saknas stöd för din enhet. I detta fall behöver du fortsätta använda Yale Access.

  • Varför får jag ett felmeddelande när jag försöker lägga till min enhet?

    Följande felmeddelande indikerar att din enhet inte är kompatibel med Yale Home. Använd Yale Access istället.

  • Varför fungerar inte min ("Fungerar med..") integration längre?

    En följd av flytten från Yale Access till Yale Home är att alla ("Fungerar med..") integrationer, t.ex. Alexa, Bosch, HomeKit, Google Home osv behöver konfigureras på nytt.

  • Varför kan jag inte längre konfigurera Apple HomeKit för min Yale Linus?

    Du behöver återställa integrationen med Apple HomeKit genom att hålla den lilla röda knappen på baksidan av din Linus intryckt i 5 sekunder.

  • Jag har loggat in på Yale Home-appen och min Yale Connect ser ut att vara offline och blinkar rött. Hur jag gör för att återställa den?

    Yale Connect kan behöva startas om, detta gör du genom att ta ut enheten från strömuttaget och sätta tillbaka enheten eller vänta 6 timmar på att din Yale Connect automatiskt skall startas om.

  • Jag får "Auktoriseringsfel" när jag försöker logga in på Yale Home

    1. Ladda ned nya appen "Yale Home"

    2. Logga in på nya appen "Yale Home"

    3. Logga ut från gamla appen "Yale Access"

    4. Ta bort gamla appen "Yale Access"

    Auktoriseringsfel

    Testa att logga in utan Wi-Fi när du försöker logga in via appen

    1. Prova att logga in med ditt telefonnummer

    2. Prova att logga in med din e-post

    3. Har du glömt ditt lösenord, återställ det via Yale Home.

    4. Fungerar inte det, prova att återställa ditt lösenord via denna länk

    Har du en "August produkt" så är Yale Access den app som är ämnad för produkten. Du kan läsa mer här: Yale Home