Vi är stolta över att kunna presentera den nya Yale Home-appen! Denna nya app kommer att ersätta vår nuvarande Yale Access-app för alla kunder i EMEIA-regionen (Europa, Mellanöstern, Indien och Afrika).

Yale Home-appen

Vår intuitiva nya app kommer att lanseras för användarna den 17 maj 2023, vilket stärker vår ambition att ge kunderna en enda app som kan användas för att styra både befintliga smarta produkter och nya produkter. 

Som en del av vårt pågående uppdrag att ge kunderna högsta möjliga standard på teknik och service kommer vår nya Yale Home-app att ge kunderna ett mer uppkopplat Yale-ekosystem av smarta enheter. De får en appupplevelse med en enda användare där de kan styra både befintliga Yale-enheter och alla våra spännande kommande produkter. Den nya appen kommer att vara vårt första steg mot att uppnå detta mål, samtidigt som den fortfarande erbjuder samma intuitiva funktioner och tjänster som du har tillgång till nu.

I och med lanseringen av den nya appen är det viktigt att du flyttar över ditt Yale-konto till Yale Home från Yale Access, eftersom tjänsterna från Yale Access-appen kommer att upphöra att fungera från och med den 11 juli 2023.

 

Överföring av konton

För att kunna fortsätta använda alla de intuitiva smarta funktioner som din Yale-enhet erbjuder dig måste du flytta ditt konto från den nuvarande Yale Access-appen du använder till den nya Yale Home-appen.

Men, fungerar allt detta? Ja, processen kunde inte vara enklare! 

Ladda först ner den nya Yale Home-appen. 

När appen har laddats ner öppnar du den och loggar in med samma användarnamn och lösenord som du har skapat för att använda Yale Access-appen. 

Med den nya appen behöver du inte skapa ett nytt konto eller konfigurera om din produkt. När du har loggat in är du igång!

Det är oerhört viktigt att se till att alla användare som du tidigare har gett tillgång till din enhet, oavsett om de är familj, vänner eller andra betrodda besökare, har laddat ner den nya appen. Eftersom du har flyttat till den nya Yale Home-appen måste alla andra användare som klassas som ägare eller gäster också flytta, annars kommer de att låsas ut från sitt Yale Access-konto och inte kunna använda eller styra enheten förrän de har laddat ner den nya appen. 

 

Mer information

Om du är en kund som har köpt både ett August-lås och en Yale-enhet (t.ex. Linus®, Doorman Smart Locks, Smart Storage etc.) är processen något annorlunda eftersom du måste använda två appar. Augustlåset förblir funktionellt i Yale Access-appen, medan alla andra registrerade enheter måste överföras till den nya Yale Home-appen. Om du inte överför andra Yale-enheter än August Smart Locks före den 11 juli kommer du att bli avstängd från Yale Access-appen samt alla tjänster och funktioner som appen kommer att erbjuda tills du laddar ner Yale Home-appen. 

Det är också viktigt att notera att när du flyttar över ditt konto till den nya appen kommer integrationer från tredje part inte att föras över. Detta innebär att integrationer med betrodda Yale-partners som Google Home, Amazon Alexa eller Philips Hue kommer att kräva att du återskapar länken mellan din Yale-produkt och den tredjepartsleverantören.

Om du har ytterligare frågor eller vill ha mer information om att flytta ditt konto eller den nya appen kan du läsa våra vanliga frågor och svar för mer information. 

 

Om du följer dessa enkla steg kan du fortsätta att njuta av en sömlös hemsäkerhetsupplevelse. Vi ser fram emot att du fortsätter att njuta av våra intuitiva smarta funktioner tack vare den nya Yale Home-appen.