Hur du integrerar ditt Airbnb-konto med Yale
- Tryck på menyikonen och välj Yale Home
- Tryck på fliken Yale Works With
- Välj Airbnb
- Tryck på knappen Connect to Airbnb (Anslut till Airbnb)
- Logga in med din inloggning till Airbnb
- Tryck på Acceptera längst ner på sidan
- Ditt konto är nu kopplat
Hur ställer jag in automatisk åtkomst till min Airbnb-egendom för gäster som använder ett Yale Smart Lock?
Följ de här stegen för att ge dina Airbnb-gäster tillgång till din hyresfastighet:
Steg 1: Anslut din Yale-app och dina Airbnb-konton.
- I Yale-appen väljer du fliken "Works With" (fungerar med).
- Välj "Airbnb".
- Välj "Connect to Airbnb" och ange din Airbnb-kontoinformation. Som värd kommer du att se alla dina Airbnb-listor.
Steg 2: Koppla ihop dina lås med Airbnb-lista(n)
- Para ihop lås med tillhörande lista för alla dina Airbnb-uthyrningar. Om du har flera lås på en hyresbostad väljer du bara de lås som du vill göra tillgängliga för gästerna.
Steg 3: Välj åtkomsttyp
- Det finns två sätt att underlätta åtkomsten till din Airbnb-hyresbostad för dina gäster: Yale Home-appen eller Yale Keypad.
Vilka detaljer finns det om de två typerna av gäståtkomst?
Tillgång via Yale-appen
Gästerna får ett e-postmeddelande med instruktioner om hur de ska ladda ner Yale-appen, skapa ett konto och ansluta det till sitt Airbnb-konto.
Gästen kan sedan se den kommande bokningen i appen.
Gästerna kan använda appen för att låsa upp/låsa upp dörren under sin hyresperiod.
Gästens tillgång återkallas automatiskt när bokningen upphör.
Tillgång via knappsatsen (om tillämpligt)Yale-appen skickar ett e-postmeddelande med en personlig inträdeskod till gästen när bokningen är bekräftad.
Koden är giltig under hela bokningstiden.
Om datum/tid för bokningen ändras ändras den tidsperiod som koden är giltig i enlighet med detta, men inpasseringskoden förblir densamma.
Om bokningen avbryts avaktiveras koden.
Anmärkningar om användning av knappsatsenOm ditt lås har en ansluten knappsats och du aktiverar tillgång till knappsatsen genererar appen automatiskt en slumpmässig personlig inträdeskod för din gäst.
När knappsatsfunktionen är aktiverad behöver gästerna inte installera appen.
Du kan erbjuda dina gäster tillgång till både knappsats och app genom att välja båda åtkomstalternativen.
Vi rekommenderar att värdarna aktiverar funktionen One Touch Lock så att gästerna enkelt kan låsa dörren när de går.Hur vet potentiella gäster att min Airbnb-boende är utrustat med ett smart lås?
I avsnittet "Utrustning" i din Airbnb-lista kan du lägga till "Den här fastigheten stöder nyckellös åtkomst med Home".
Som gäst: Hur använder jag ett smart lås från Yale för min kommande Airbnb-bokning?
När du gör en Airbnb-reservation kan det stå i avsnittet "Utrustning" om boendet stöder nyckellös entré. När en bokning har bekräftats av huvudvärden får gästerna ett välkomstmejl med instruktioner om hur man låser upp och låser dörren under bokningsperioden. Kontrollera din skräppost om du inte fick e-postmeddelandet i din inkorg.
Din tillgång till bostaden beror på vilken inställning som värden använder på boendet. Det finns 3 möjliga sätt att komma åt en Airbnb som använder ett Smart lås från Yale:
- Tillträde med hjälp av appen
- Tillträde med hjälp av knappsatsen
- Tillträde med hjälp av antingen appen eller knappsatsen.
De olika typerna av hemåtkomst beskrivs i avsnittet Typer av hemåtkomst nedan.
Om boendet inte har en knappsats eller om du vill använda din telefon för att låsa upp dörren måste du ladda ner Yale Home-appen och koppla den till ditt Airbnb-konto före din vistelse. Om e-postmeddelandet med bokningsbekräftelsen innehåller en inträdeskod kan du hoppa över detta steg och använda Keypad för att komma in i boendet om du föredrar det.
När en bokning har bekräftats av värden får gästerna ett välkomstmejl med instruktioner om hur man låser upp och låser dörren under bokningsperioden.
Vad händer om gästens telefon inte är kompatibel med appen?
Gästen kan ringa värden för att låsa upp fastigheten på distans.
Vad händer om gästen inte har mobiltäckning eller dataplan?
Värden kan dela med sig av Airbnb-boendets Wi-Fi-uppgifter i förväg, så att gästen kan ansluta sin telefon till boendets Wi-Fi vid dörren.
Vad händer om min gäst inte vill använda ett smart lås?
Bekräftade gäster får ett e-postmeddelande där de uppmanas att kontakta dig för att göra alternativa arrangemang om de inte vill använda ett smart lås.
Hur tar jag bort en Airbnb-gäst från mitt lås om jag inte längre vill att han eller hon ska ha tillgång till boendet?
Om du behöver återkalla tillgången till din fastighet från någon som har hyrt den via Airbnb måste du avsluta deras bokning via Airbnb. Om du avslutar bokningen via Airbnb-appen någon gång innan bokningen är slut kommer Yale att följa Airbnb-integrationen och ta bort deras åtkomst också.
Om en gäst till exempel bokar din fastighet från kl. 15.00 den 1/1/20 till kl. 11.00 den 1/5/20 och du bestämmer dig för att ta bort deras låsåtkomst via Yale-appen den 1/4/20, kommer Airbnb-integrationen att åsidosätta denna begäran och ge gästen åtkomst fram till den 1/5/20 kl. 11.00.Hur kopplar jag bort mitt Airbnb-konto från mitt Yale-konto?
Om du bestämmer dig för att inte längre vilja använda integrationen mellan Airbnb och Yale kan du koppla bort kontona på följande sätt:
Öppna Yale-appen
Navigera till Works With i sidomenyn.
Bläddra till Airbnb
Välj DISCONNECT
Du får ett meddelande som bekräftar att du vill koppla bort dina konton.
Jag fick felmeddelandet "Det var ett problem med att ladda din Airbnb-information".
Förhållandet mellan Airbnb- och Yale-konton är 1:1. Om du får det här felet när du konfigurerar integrationen mellan Yale och Airbnb tyder det på att Airbnb-kontot du försöker koppla till ditt konto redan är kopplat till ett Yale-konto. Huvudvärdaren för Airbnb-listan ska också vara ägaren till Yale-låset. Om du har problem med att ansluta till låset kan du kontrollera med andra ägare till Yale-låset för att bekräfta om en annan användare redan har kopplat det Airbnb-konto som du försöker koppla till deras Yale-konto.
Support vid akuta problem
Vid akuta problem, vänligen kontakta Teknisk Support via länken nedan. Vi strävar efter att besvara din förfrågan så snabbt som möjligt inom våra öppettider.
Om problemet kvarstår efter att du har kontaktat supporten eller om det akuta problemet uppstår utanför våra öppettider, rekommenderar vi att du kontaktar en Yale Installer Partner (YIP) via länken nedan, eller en låssmed om det inte finns en YIP i ditt område.
YIP eller låssmeden kommer att undersöka problemet. Om det visar sig vara ett ursprungligt fel på produkten och den har köpts inom de senaste tre åren, ska YIP eller låssmeden fakturera direkt ASSA ABLOY, skapa en reklamation och returnera den felaktiga produkten till ASSA ABLOY för vidare kvalitetskontroll.
Om YIP eller låssmeden fastställer att problemet orsakats av konsumenten, exempelvis genom onormal användning eller felaktig installation, ska fakturan istället utfärdas direkt till konsumenten. Observera att i sådana fall har konsumenten inte rätt att reklamera felet eller kräva ersättning från ASSA ABLOY.