Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Faq med Yale Smart Safe

Kom igång FAQ


  • Hur många personer kan jag dela åtkomst till Yale Smart Safe med?

    Det finns ett maximalt antal på 25 Yale Access-appanvändare som kan ha åtkomst till kassaskåpet samtidigt.

  • Vilken typ av batterier använder Yale Smart Safe?

    Yale Smart Safe använder 4 x AA alkaliska batterier som ingår i förpackningen. Batterierna räcker i ungefär tolv månader. Vi rekommenderar att du byter batterier efter tolv månader för att förhindra risken för att batterierna läcker in i batterifacket.

  • Hur många nycklar medföljer Yale Smart Safe?

    Det medföljer en nyckel till kassaskåpet som en reservlösning för inpassering.

  • Levereras Yale Smart Safe med fästanordningar?

    Ja, kassaskåpet levereras med fästen. Fästena gör att kassaskåpet kan monteras på golvet eller väggen.

  • Vad är den förväntade batteritiden för Yale Smart Safe?

    Den förväntade livslängden är 12 månader.  Vi rekommenderar användaren att byta batterierna efter 12 månader för att undvika risken för läckage i batterifacket.

  • Hur säkras kommunikationen mellan Yale Smart Safe och telefonen?

    Yale Access-appen och Yale Smart Safe använder flera nivåer av krypteringsteknik för att garantera säkerheten för den trådlösa kommunikationen.

  • Jag får inga aviseringar från Yale Access-appen, varför?

    För att kunna ta emot aviseringar för ditt Smart Safe måste du ha Yale Access Wi-Fi-brygga konfigurerad med din Yale Access-app.

  • Är mitt Yale Smart Safe kompatibelt med röstassistenter?

    Ja, så länge du har köpt Yale Wi-Fi Connect Bridge kan du använda ditt Smart Safe med Google Assistant och Alexa.

  • Enheten fungerar, men det hörs inget ljud?Kontrollera om volymen är avstängd.

    Du måste vara inom Bluetooth-räckvidd, starta Yale Access-appen, gå till Husinställningar>Låsinställningar> Enhetsinställning>Volym välj Hög

  • Smart Safe svarar med Lågt batteri?

    Detta är varningen för att byta ut batterierna. Byt ut alla fyra (4) batterierna* mot nya Alkaline-batterier.

  • Smart Safe svarar med Lågt batteri?

    How do I Factory Reset the Smart Safe back to default settings or if I forget my Pin Code in standalone mode?

    You can open the Yale Smart Safe with the Physical Key, then press the RED button next to the battery tray for 15 seconds to reset. Note the RED button only functions when then Smart Safe is setup in standalone mode, when the Safe is setup with the Yale Home app, the reset must be done by selecting factory reset via the app settings.

    • RED Button Reset

    • Reset via Yale Home App

  • Laddas batterierna i Smart Safe ur snabbt?

    Se till att du har nya Alkaline-batterier installerade i ditt Smart Safe. Litiumbatterier eller uppladdningsbara batterier rekommenderas inte.

  • Vad händer om jag anger fel kod på mitt Smart Safe?

    Du har fem försök på dig att ange rätt kod, Smart Safe låses ned i fem minuter efter fem felaktiga försök och kassaskåpslarmet ljuder.