Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Felsökning med Yale Smart Safe

Kom igång FAQ


  • Vad händer om jag tappar bort min kassaskåpsnyckel och batterierna tar slut?

    Knappsatsen har en 9V-terminal placerad under knappsatsen. När du placerar ett 9V-batteri av god kvalitet på terminalen, kommer detta att driva kassaskåpet och du kan använda Yale Access App eller PIN-kod för att öppna kassaskåpet.

  • Varför kan jag inte ta ut min nyckel ur kassaskåpet?

    Kom ihåg att om du har öppnat kassaskåpet med nyckeln måste du också låsa det med nyckeln, från och med då kan du fortsätta använda inmatningskoden eller Yale Access-appen.

  • Mitt Yale Smart Safe svarar inte - dörren är öppen, innehållet inuti är åtkomligt?

    Tryck på en knapp på kassaskåpets knappsats och kontrollera att den gröna LED-lampan blinkar när du trycker på den
    Kontrollera att batterierna är korrekt installerade (polaritet) i batterifacket.
    Kontrollera att batterierna är i gott skick, fulladdade, byt batterier vid behov

  • Mitt Yale Smart Safe svarar inte - dörren är låst och innehållet är inte åtkomligt?

    Dina batterier kan vara helt urladdade. Anslut ett 9V-batteri till polerna under knappsatsen för reservkraft eller öppna kassaskåpet med den medföljande nyckeln.

    Kontrollera att driftläget i Yale Access-appen är inställt på normalläge, under knappsatsinställningar, inte sekretessläge.

  • Min Smart Safe är på en stund och sedan kommer ingen reaktion, lamporna är också svaga?

    Detta tyder på att batterierna inte har tillräckligt med ström. Vänligen byt ut batterierna.

  • Min Smart Safe är på en stund och sedan kommer ingen reaktion, lamporna är också svaga?

    Detta tyder på att batterierna inte har tillräckligt med ström. Vänligen byt ut batterierna.

  • Det går inte att skapa inmatningskoder i Yale Access-appen?

    Smart Safe accepterar koder som är mellan 4 och 6 siffror långa. Kontrollera att koden du anger uppfyller dessa kriterier.

  • När du anger en kod och trycker på knappen blinkar den röda LED-lampan och det hörs olika toner?

    Kontrollera om det smarta kassaskåpet är inställt på sekretessläge.

    Du måste vara inom Bluetooth-räckvidd, starta Yale Access-appen, navigera till Husinställningar > Låsinställningar > Knappsatsinställning > Driftläge och ändra detta till Normalläge.

  • Enheten fungerar, men det hörs inget ljud?Kontrollera om volymen är avstängd.

    Du måste vara inom Bluetooth-räckvidd, starta Yale Access-appen, gå till Husinställningar>Låsinställningar> Enhetsinställning>Volym välj Hög

  • Smart Safe svarar med Lågt batteri?

    Detta är varningen för att byta ut batterierna. Byt ut alla fyra (4) batterierna* mot nya Alkaline-batterier.

  • Hur fabriksåterställer jag Smart Safe till standardinställningarna eller om jag glömmer min pinkod i fristående läge?

    Du kan öppna Yale Smart Safe med den fysiska nyckeln och tryck sedan på den RÖDA knappen bredvid batterifacket i 15 sekunder för att återställa. Observera att den RÖDA knappen bara fungerar när Smart Safe är konfigurerat i fristående läge, när kassaskåpet är konfigurerat med Yale Home-appen måste återställningen göras genom att välja fabriksåterställning via appinställningarna.

    Återställning av RÖD knapp

    Återställ via Yale Home-appen

  • Laddas batterierna i Smart Safe ur snabbt?

    Se till att du har nya Alkaline-batterier installerade i ditt Smart Safe. Litiumbatterier eller uppladdningsbara batterier rekommenderas inte.

  • Vad händer om jag anger fel kod på mitt Smart Safe?

    Du har fem försök på dig att ange rätt kod, Smart Safe låses ned i fem minuter efter fem felaktiga försök och kassaskåpslarmet ljuder.