Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Airbnb Integration FAQ – Airbnb värdar

OBS: Den här integrationen skickar ett e-postmeddelande till gästen och bcc:er till den primära värden. För att den här integrationen ska fungera korrekt är det endast den primära värden som kan koppla sitt Yale-konto till sitt Airbnb-konto. Om en medvärd kopplar sina Airbnb- och Yale-konton kommer e-postmeddelandet inte att skickas till vare sig den primära värden eller gästen. Om e-postmeddelanden inte skickas kan du kontakta kundtjänst.

  • Hur fungerar Airbnb med mitt smarta lås?

    Smart Locks ger Airbnb-värdar en enkel och automatiserad lösning för att hantera åtkomsten till semesterbostäder.

  • Hur ställer jag in automatisk åtkomst till min Airbnb-egendom för gäster som använder ett Yale Smart Lock?

    Följ de här stegen för att ge dina Airbnb-gäster tillgång till din hyresfastighet:

    Steg 1: Anslut din Yale-app och dina Airbnb-konton.

    I Yale-appen väljer du fliken "Works With" (fungerar med).

    Välj "Airbnb".

    Välj "Connect to Airbnb" och ange din Airbnb-kontoinformation.

    Som värd kommer du att se alla dina Airbnb-listor.

    Steg 2: Koppla ihop dina lås med Airbnb-lista(n)

    Para ihop lås med tillhörande lista för alla dina Airbnb-uthyrningar. Om du har flera lås på en hyresbostad väljer du bara de lås som du vill göra tillgängliga för gästerna.

    Steg 3: Välj åtkomsttyp

    Det finns två sätt att underlätta åtkomsten till din Airbnb-hyresbostad för dina gäster: Yale App Access eller Keypad Access.

  • Vilka detaljer finns det om de två typerna av gäståtkomst?

    Tillgång via Yale-appen

    • Gästerna får ett e-postmeddelande med instruktioner om hur de ska ladda ner Yale-appen, skapa ett konto och ansluta det till sitt Airbnb-konto.
    • Gästen kan sedan se den kommande bokningen i appen.
    • Gästerna kan använda appen för att låsa upp/låsa upp dörren under sin hyresperiod.
    • Gästens tillgång återkallas automatiskt när bokningen upphör.

    Tillgång via knappsatsen (om tillämpligt)

    • Yale-appen skickar ett e-postmeddelande med en personlig inträdeskod till gästen när bokningen är bekräftad.
    • Koden är giltig under hela bokningstiden.
    • Om datum/tid för bokningen ändras ändras den tidsperiod som koden är giltig i enlighet med detta, men inpasseringskoden förblir densamma.
    • Om bokningen avbryts avaktiveras koden.

    Anmärkningar om användning av knappsatsen

    • Om ditt lås har en ansluten knappsats och du aktiverar tillgång till knappsatsen genererar appen automatiskt en slumpmässig personlig inträdeskod för din gäst.
    • När knappsatsfunktionen är aktiverad behöver gästerna inte installera appen.
    • Du kan erbjuda dina gäster tillgång till både knappsats och app genom att välja båda åtkomstalternativen.
    • Vi rekommenderar att värdarna aktiverar funktionen One Touch Lock så att gästerna enkelt kan låsa dörren när de går.

    Produkter som krävs för koder för automatisk knappsats är bland annat:

    • Smart Lock av andra eller tredje generationen
    • Smart knappsats
    • Yale Connect eller Doorbell Cam
  • Behöver jag en Yale Connect för att delta?

    För tillträde till hemmet via knappsats krävs en Yale Connect eller Doorbell Cam för att automatiskt ställa in de personliga koderna på låset.

    För hemåtkomst via appen krävs ingen Yale Connect. En Connect rekommenderas dock om du vill fjärrstyra Yale Smart Lock. Om din gäst inte har en kompatibel telefon har du möjlighet att fjärrlåsa upp fastigheten åt honom eller henne. I det här fallet måste en Yale Connect kopplas ihop med det smarta låset.

  • Vad händer om min gäst inte vill använda Smart Lock?

    Bekräftade gäster får ett e-postmeddelande där de uppmanas att kontakta dig för att göra alternativa arrangemang om de inte vill använda Smart Lock.

  • Hur tar jag bort en Airbnb-gäst från mitt lås om jag inte längre vill att han eller hon ska ha tillgång till boendet?

    Om du behöver återkalla tillgången till din fastighet från någon som har hyrt den via Airbnb måste du avsluta deras bokning via Airbnb. Om du avslutar bokningen via Airbnb-appen någon gång innan bokningen är slut kommer Yale att följa Airbnb-integrationen och ta bort deras åtkomst också.

    Om en gäst till exempel bokar din fastighet från kl. 15.00 den 1/1/20 till kl. 11.00 den 1/5/20 och du bestämmer dig för att ta bort deras låsåtkomst via Yale-appen den 1/4/20, kommer Airbnb-integrationen att åsidosätta denna begäran och ge gästen åtkomst fram till den 1/5/20 kl. 11.00.

  • Fungerar integrationen med andra värdar?

    Nej, för närvarande fungerar integrationen inte med andra värdar.

  • Vad händer om gästens telefonbatteri dör?

    Din gäst kan använda en annan telefon för att logga in på sitt konto.

  • Vad händer om gästens telefon inte är kompatibel med appen?

    Gästen kan ringa värden för att låsa upp fastigheten på distans (Connect krävs).

  • Vad händer om gästen inte har mobiltäckning eller dataplan?

    Värden kan dela med sig av Airbnb-boendets Wi-Fi-uppgifter i förväg, så att gästen kan ansluta sin telefon till boendets Wi-Fi vid dörren.

  • Vad händer om bara några av mina gäster är intresserade av att använda Smart Lock?

    Du kan förvara en fysisk nyckel i din fastighet och dela dess plats med gästen. Gästerna kan börja använda den fysiska nyckeln när de kommer in på fastigheten med Smart Lock.

  • Hur vet potentiella gäster att min Airbnb-boende är utrustat med ett smart lås?

    I avsnittet "Utrustning" i din Airbnb-lista kan du lägga till "Den här fastigheten stöder nyckellös åtkomst med Home".

  • Jag fick felmeddelandet "Det var ett problem med att ladda din Airbnb-information".

    Förhållandet mellan Airbnb- och Yale-konton är 1:1. Om du får det här felet när du konfigurerar integrationen mellan Yale och Airbnb tyder det på att Airbnb-kontot du försöker koppla till ditt konto redan är kopplat till ett Yale-konto. Huvudvärdaren för Airbnb-listan ska också vara ägaren till Yale-låset. Om du har problem med att ansluta till låset kan du kontrollera med andra ägare till Yale-låset för att bekräfta om en annan användare redan har kopplat det Airbnb-konto som du försöker koppla till deras Yale-konto.

  • Jag fick inte det automatiska e-postmeddelandet

    Om det finns flera värdar kopplade till fastigheten är det bara den huvudvärd som kopplat Airbnb till Yale-kontot som kommer att få bcc:s på bekräftelsemeddelandet till gästen. Om du är medvärdar eller huvudvärdar på boendet kommer du inte att få automatiska e-postmeddelanden som skickas till gästerna. 

  • Hur kopplar jag bort mitt Airbnb-konto från mitt Yale-konto?

    Om du bestämmer dig för att inte längre vilja använda integrationen mellan Airbnb och Yale kan du koppla bort kontona på följande sätt:

    1. Öppna Yale-appen
    2. Navigera till Works With i sidomenyn.
    3. Bläddra till Airbnb
    4. Välj DISCONNECT
    5. Du får ett meddelande som bekräftar att du vill koppla bort dina konton.

  • Hur du integrerar ditt Airbnb-konto med Yale Följ stegen nedan för att integrera ditt Yale Access-konto med ditt Airbnb-konto.

    Tryck på menyikonen och välj Yale Access

    Tryck på fliken Yale Works With

    Välj Airbnb

    Tryck på knappen Connect to Airbnb (Anslut till Airbnb)

    Logga in med din inloggning till Airbnb

    Tryck på Acceptera längst ner på sidan

    Ditt konto är nu kopplat

    Mer information om Airbnb-integrationen för både gäster och värdar finns på följande sida: 

  • Airbnb automatiserat e-postmeddelande skickas inte

    Airbnb har rapporterat att problemet har åtgärdats. Om du fortfarande upplever detta problem kan du kontakta kundtjänst och hänvisa till den här informationen.

    En ändring i Airbnbs API har påverkat automatiserade e-postmeddelanden och de skickas inte längre.