Fri frakt över 995 kr   Köp nu, betala senare med Klarna  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Köp nu, betala senare med Klarna  |  Fri frakt över 995 kr  |  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Köp nu, betala senare med Klarna  |  Fri frakt över 995 kr  |  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Support för partnerappar

Verisure App – styr Lås

Med Verisure kan du välja på två nivåer varav den ena är att endast styra låsets funktioner med Verisure app.

Du behöver då en Smartmodul till låset och en V-box mini som kopplar till din router för access till Internet.

Läs vidare hos Verisure för mer detaljerad information.

Sector Alarm – styr lås och Larm

För att styra Yale Doorman via Sector Alarms app krävs att du har ett installerat larm från Sector Alarm.

Du behöver även installera en Smartmodul för Sector Alarm i låset för att koppla samman ditt lås och larm.

Det är kostnadsfritt att ladda ner och använda Sector Alarms app.

Aptus fastighetssystem

En koppling mot Aptus är endast aktuell för dig som bor i lägenhet där Aptus fastighetssystem är installerat i din byggnad.

Då  kan du hantera Yale Doorman för Aptus via mobiltelefon.

Ladda ner Aptus-appen med stöd för Yale Doorman till din telefon och få många smarta låsfunktioner.

Support för Yale Smart Living

Yale Smart Living Alarm

Sedan 2 maj 2023 har appen Yale Home ett nytt namn, Yale Smart Living Alarm. Nästa gång du uppdaterar appen kommer du att se det nya namnet.

Larmet, alla lås samt enheter kommer att fortsätta fungera likadant som tidigare.

Support vid akuta problem

Vid akuta problem, vänligen kontakta Teknisk Support via länken nedan. Vi strävar efter att besvara din förfrågan så snabbt som möjligt inom våra öppettider.

Om problemet kvarstår efter att du har kontaktat supporten eller om det akuta problemet uppstår utanför våra öppettider, rekommenderar vi att du kontaktar en Yale Installer Partner (YIP) via länken nedan, eller en låssmed om det inte finns en YIP i ditt område.

YIP eller låssmeden kommer att undersöka problemet. Om det visar sig vara ett ursprungligt fel på produkten och den har köpts inom de senaste tre åren, ska YIP eller låssmeden fakturera direkt ASSA ABLOY, skapa en reklamation och returnera den felaktiga produkten till ASSA ABLOY för vidare kvalitetskontroll.

Om YIP eller låssmeden fastställer att problemet orsakats av konsumenten, exempelvis genom onormal användning eller felaktig installation, ska fakturan istället utfärdas direkt till konsumenten. Observera att i sådana fall har konsumenten inte rätt att reklamera felet eller kräva ersättning från ASSA ABLOY.