Köp nu, betala senare med Klarna  |  Fri frakt över 995 kr  |  Klicka här för exklusiva erbjudanden

Kom igång med Yale Smart Safe

  • Hur många personer kan jag dela åtkomst till Yale Smart Safe med?

    Det finns ett maximalt antal på 25 Yale Access-appanvändare som kan ha åtkomst till kassaskåpet samtidigt.
  • Hur säkras kommunikationen mellan Yale Smart Safe och telefonen?

    Yale Home-appen och Yale Smart Safe använder flera nivåer av krypteringsteknik för att garantera säkerheten för den trådlösa kommunikationen.
  • Är mitt Yale Smart Safe kompatibelt med röstassistenter?

    Ja, så länge du har köpt Yale Wi-Fi Connect Bridge kan du använda ditt Smart Safe med Google Assistant och Alexa.
  • Kan jag vägg- eller golvmontera Smart Safe?

    Ja, fyra bultar ingår.
  • Vilka typ av batterier använder Yale Smart Safe och vad är batteritiden?

    Yale Smart Safe använder 4 x AA alkaliska batterier som ingår i förpackningen. Batterierna räcker i ungefär tolv månader. Vi rekommenderar att du byter batterier efter tolv månader för att förhindra risken för att batterierna läcker in i batterifacket.
    Den förväntade livslängden är 12 månader.  Vi rekommenderar användaren att byta batterierna efter 12 månader för att undvika risken för läckage i batterifacket.
  • Hur många nycklar medföljer?

    Det medföljer en nyckel till kassaskåpet som en reservlösning för inpassering.
  • Kan jag fjärrstyra Yale Smart Safe om jag inte är inom Bluetooth-räckvidd?

    För fjärrstyrning utanför Bluetooth-räckvidd krävs en Yale Connect Bridge.
  • Så här bjuder du in en ny ägare till ditt Homekit-kompatibla smarta kassaskåp

    Om du har ett HomeKit-aktiverat Smart Safe kan du lägga till en ny ägare och ge dem HomeKit-åtkomst samtidigt. Titta på videon nedan för en kort översikt över processen.

    OBS: Den inbjudna HomeKit-användaren måste också vara ägare till Yale Smart Safe i Yale Home-appen och de måste acceptera HomeKit-inbjudan från Home App. Sedan måste de komma åt Yale Smart Safe via Bluetooth med Yale Home-appen 2-3 gånger för att slutföra HomeKit-inbjudan.

    Den inbjudna HomeKit-användaren ska kunna ansluta till Yale Smart Safe via HomeKit genom att följa stegen nedan:

    Acceptera HomeKit-inbjudan i Home-appen
    När inbjudan har accepterats öppnar du Yale Home-appen och ansluter till Yale Smart Safe via Bluetooth
    Om de inte kan ansluta till Yale Smart Safe med Home App måste de upprepa steg 2.

  • Så här tar du bort Yale Smart Safe från ditt konto

    Ägare

    Öppna Yale Home-appen
    Välj det hus som kassaskåpet är kopplat till från din nyckelring
    Gå till Husinställningar (kugghjulsikonen i appen)
    Välj det lås/värdefack som du vill ta bort 
    Välj Fabriksåterställning (alla nuvarande användare kommer att förlora åtkomst till enheten)

    Gäst

    Öppna Yale Home-appen
    Välj kassaskåpet från din nyckelring
    Gå till Gästlistan
    Välj Ta bort dig själv
    Du kommer att uppmanas att bekräfta att du vill ta bort användaren, i detta fall dig själv, från enheten.

  • Vad händer om jag anger fel kod på mitt Yale Smart Safe?

    Du har fem försök på dig att ange rätt kod. Yale Smart Safe låses ned i fem minuter efter fem felaktiga försök och kassaskåpslarmet ljuder.
  • Jag får inga aviseringar från Yale Home-appen, varför?

    För att kunna ta emot aviseringar för ditt Smart Safe måste du ha Yale Access Wi-Fi-brygga konfigurerad med din Yale Home-app.

Felsök Yale Smart Safe

FAQ – Felsök

Problem med Yale Doorman L3S

  • Det går inte att skapa PIN-koder i Yale Home-appen?

    Smart Safe accepterar koder som är mellan 4 och 6 siffror långa. Kontrollera att koden du anger uppfyller dessa kriterier.

  • När du anger en PIN-kod och trycker på knappen blinkar den röda LED-lampan och det hörs olika toner?

    Kontrollera om det smarta kassaskåpet är inställt på sekretessläge.

    Du måste vara inom Bluetooth-räckvidd, starta Yale Home-appen, navigera till Husinställningar > Låsinställningar > Knappsatsinställning > Driftläge och ändra detta till Normalläge.

  • Jag har glömt min PIN-kod

    Lås upp Yale Smart Safe med den mekaniska nyckeln som ingår i paketet. Tryck sedan och håll ned den röda knappen på sidan av skåpdörren i 15 sekunder. 

    Efter en fabrikåterställning kan du nu ställa in en ny PIN-kod.

  • Hur fabriksåterställer jag Smart Safe till standardinställningarna eller om jag glömmer min PIN-kod i fristående läge?

    Du kan öppna Yale Smart Safe med den fysiska nyckeln och tryck sedan på den RÖDA knappen bredvid batterifacket i 15 sekunder för att återställa. Observera att den RÖDA knappen bara fungerar när Smart Safe är konfigurerat i fristående läge, när kassaskåpet är konfigurerat med Yale Home-appen måste återställningen göras genom att välja fabriksåterställning via appinställningarna.

    Återställning av RÖD knapp

    Återställ via Yale Home-appen

  • Vad händer om jag tappar bort min kassaskåpsnyckel och batterierna tar slut?

    Knappsatsen har en 9V-terminal placerad under knappsatsen. När du placerar ett 9V-batteri av god kvalitet på terminalen, kommer detta att driva kassaskåpet och du kan använda Yale Home-appen eller PIN-kod för att öppna kassaskåpet.
  • Varför kan jag inte ta ut min nyckel ur kassaskåpet?

    Kom ihåg att om du har öppnat kassaskåpet med nyckeln måste du också låsa det med nyckeln, från och med då kan du fortsätta använda PIN-koden eller Yale Home-appen.
  • Mitt Yale Smart Safe svarar inte - dörren är öppen, innehållet är åtkomligt?

    Tryck på en knapp på kassaskåpets knappsats och kontrollera att den gröna LED-lampan blinkar när du trycker på den.
    Kontrollera att batterierna är korrekt installerade (polaritet) i batterifacket.
    Kontrollera att batterierna är i gott skick, fulladdade, byt batterier vid behov.
  • Mitt Yale Smart Safe svarar inte - dörren är låst, innehållet är inte åtkomligt?

    Dina batterier kan vara helt urladdade. Anslut ett 9V-batteri till polerna under knappsatsen för reservkraft eller öppna kassaskåpet med den medföljande nyckeln.

    Kontrollera att driftläget i Yale Home-appen är inställt på normalläge, under knappsatsinställningar, inte sekretessläge.

  • Min Smart Safe är på en stund och sedan kommer ingen reaktion, lamporna är också svaga?

    Detta tyder på att batterierna inte har tillräckligt med ström. Vänligen byt ut batterierna.

  • Enheten fungerar, men det hörs inget ljud?

    Du måste vara inom Bluetooth-räckvidd, starta Yale Home-appen, gå till Husinställningar>Låsinställningar> Enhetsinställning>Volym välj Hög

Support vid akuta problem

Vid akuta problem, vänligen kontakta Teknisk Support via länken nedan. Vi strävar efter att besvara din förfrågan så snabbt som möjligt inom våra öppettider.

Om problemet kvarstår efter att du har kontaktat supporten eller om det akuta problemet uppstår utanför våra öppettider, rekommenderar vi att du kontaktar en Yale Installer Partner (YIP) via länken nedan, eller en låssmed om det inte finns en YIP i ditt område.

YIP eller låssmeden kommer att undersöka problemet. Om det visar sig vara ett ursprungligt fel på produkten och den har köpts inom de senaste tre åren, ska YIP eller låssmeden fakturera direkt ASSA ABLOY, skapa en reklamation och returnera den felaktiga produkten till ASSA ABLOY för vidare kvalitetskontroll.

Om YIP eller låssmeden fastställer att problemet orsakats av konsumenten, exempelvis genom onormal användning eller felaktig installation, ska fakturan istället utfärdas direkt till konsumenten. Observera att i sådana fall har konsumenten inte rätt att reklamera felet eller kräva ersättning från ASSA ABLOY.