Yale Access Module – support

Yale Access Module är det smarta tillbehöret för dig som vill koppla upp ditt Yale Doorman Classic/V2N eller V2 (med 1.6 FW och framåt).

Behöver du hjälp med Yale Access Module? Du har kommit helt rätt. Här hittar du vanliga frågor, hjälp med felsökning och mycket mer.

Kom igång


Hur du installerar Yale Access Module

Följ stegen nedan för att installera Yale Access Module i ett kompatibelt Yale Smart Lock: 

1) Ta bort batteriluckan och batterierna.

2) Sätt in den smarta modulen ovanför batterifacket.

3) Sätt tillbaka batterierna och sätt tillbaka batteriluckan. 

Därmed är installationen av den smarta modulen avslutad. 

Vilka produkter fungerar Yale Access Module med?

Fungerar med:

  • Yale Doorman V2 (Med FW 1.6 eller senare)
  • Yale Doorman Classic (tidigare: V2N)

Fungerar inte med: 

  • Yale Doorman L3
  • Yale Linus

Sparas mina tidigare inställningar och koder?

Tänk på att vid integration mot Yale Home så försvinner samtliga tidigare inställningar, passerkoder och masterkod.

Du kan lägga till passerkoder, nyckelbrickor och bjuda in användare, via "Gästlistan" i Yale Home.

För att ställa in inställningar för låset gör du via "Låsinställningar", samma inställningar hittade man tidigare via programmeringsmenyn på låset.

Kom igång

Läs mer om hur du installerar den med Yale Doorman.

Daglig användning

Hur man använder automatisk upplåsning (Auto-Unlock) för iOS

Automatisk upplåsning (Auto-Unlock) är en funktion som automatiskt låser upp dörren när du kommer hem, utan att du behöver ta upp telefonen eller nycklarna.

Om du använder iOS hittar du mer information nedan om automatisk upplåsning (Auto-Unlock).

 

 

Så här använder du automatisk upplåsning (Auto-Unlock) för Android

Automatisk upplåsning (Auto-Unlock) är en funktion som automatiskt låser upp dörren när du kommer hem, utan att du behöver ta upp telefonen eller nycklarna.

Om du använder Android hittar du mer information nedan om automatisk upplåsning (Auto-Unlock).

 

 

Hur man skapar varningar om öppen dörr (Door Ajar Notifications)

Varningar om öppen dörr (Door Ajar notifications) varnar om dörren lämnas öppen under en viss tid. 

För att skapa varningar om öppen dörr behöver du ett Yale Smart Lock med DoorSense installerat med en Yale Connect Wi-Fi Bridge. 

Välj iOS eller Android nedan (beroende på enhet) för instruktioner.

Daglig användning

Problemlösning

Problem med att ansluta till lås

Om du har problem med att ansluta till låset via Yale Home-appen, hittar du felsökningshjälp här. 

 

 

 

 

 

 

Felaktig e-postadress eller mobiltelefonnummer

Du kan logga in genom att antingen använda ditt mobilnummer eller din e-post. Har du problem att logga in med den ena metoden, pröva den andra

Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa det genom att trycka på länken ”Glömt lösenord” i Yale Home-appen.

Du kan återställa ditt lösenord med hjälp av antingen telefonnumret eller e-postadressen för ditt konto.

Hur man aktiverar automatisk upplåsning (Auto-Unlock) på Android-telefoner med batterioptimeringsfunk..

För att automatisk upplåsning (Auto-Unlock) ska fungera på din telefon, behöver Yale Home-appen då och då kunna köra korta bakgrundsuppgifter.

Vid inställning av automatisk upplåsning (Auto-Unlock) dirigeras du på dessa telefoner till Inställningar (Settings), där Yale Home-appen kan läggas till i listan ”Ignorera batterioptimering” (Ignore Battery Optimization). Utöver denna inställning är ...

Felsökning

Vanliga frågor

Hur kan jag fjärrstyra mitt lås?

(Kräver tillbehöret Yale Connect) Yale Home-appen ansluter sömlöst via den bästa tillgängliga metoden, genom att automatiskt välja Bluetooth eller WiFi. Öppna appen och gå till ditt lås - sedan sköter Yale Home appen resten. Ikonen längst upp till höger på skärmen visar den aktuella anslutningen till ditt lås.

Uppdatera låsets firmware

Firmware-uppdateringar släpps med jämna mellanrum för att förbättra anslutningshastigheten, anslutningstillförlitligheten, motorstyrningen och den automatiska låsfunktionen (Auto Lock).

 

 

 

Vanliga frågor

Behöver du direktsupport från oss?