Få förhandsinformation om kommande produkter och exklusiva erbjudanden – Klicka här

Felsökning Yale Linus

    Hur återställer jag mitt lås till fabriksinställningarna?

    Följ stegen nedan för att göra en fabriksåterställning av låset:

    1. Öppna appen Yale Home-appen och gå till låscirkelskärmen, som visar om din dörr är låst eller olåst.
    2. Välj menyn  Inställningar  (växelikon).
    3. Välj den enhet du vill återställa.
    4. Skrolla till fabriksåterställning.
    5. Välj ”Återställ lås”.

    Skapa, ändra och ta bort smarta varningar (Smart Alerts)

    Smarta varningar skickas som aviseringar och informerar dig om din Smart Lock-aktivitet.

    Många smarta varningar visas i aktivitetsflödet.

    Smart Alert-alternativen omfattar för närvarande manuella låshändelser, användarspecifika låsfunktioner,

    meddelanden om när en dörr lämnas öppen, meddelanden om automatisk låsning och dörrlåsning

    med One-Touch-knappsats (kräver Yale Smart Keypad).
     

FAQ


  • Hur man aktiverar Automatisk låsning (Auto-Lock)

    Läs mer här

  • Vilka telefoner är kompatibla med Yale Home?

    För att erbjuda alla våra användare bästa möjliga service, finns Yale Home-appen att ladda ner för de två senaste operativsystemen för både iOS- och Android-telefoner.

    *Om du har laddat ner Yale Home-appen och har en äldre version av något av dessa operativsystem, kan du fortsätta använda din befintliga version av appen. Om du får problem, kontakta kundsupport.

    Kompatibla iOS-enheter

    Yale Home-enheter är kompatibla med nyare telefonmodeller som kör iOS 14 eller senare*. Information om kompatibla iOS-enheter finns här.

    Kompatibla Android-enheter

    Yale Home-enheter är kompatibla med de flesta Android-telefoner som har Bluetooth 4.0 och kör Android 8* eller senare. Vi gör rutinmässigt tester med telefoner från de största tillverkarna, inklusive Samsung, Google och HTC.

    På vissa telefoner kan Android Bluetooth-stacken fastna i ett dåligt tillstånd och behöver då startas om genom att man stänger av och sätter på Bluetooth.

    Nedan listas specifika enheter där prestandan har varit inkonsekvent:

    One+One

    One+Two

    LG V10

    LG G4

    Realme7

    Huawei P30

  • Hur du byter batterier i ditt Yale Linus lås

    Steg 1: Ta bort batteriskyddet

    Steg 2: Ta bort och byt ut alla fyra batterier samtidigt. Nu bör lamporna tändas på låset.

  • Hur återställer jag mitt lås till fabriksåterställning?

    En fabriksåterställning raderar alla gäst- och ägaruppgifter från ditt lås och återställer det till sina ursprungliga inställningar. Den tar också bort låset från alla nyckelringar för ägare eller gäster som det är kopplat till.

    Du behöver inte vara i närheten av låset för att återställa det, men du måste ha tillgång till låset för att kunna kalibrera det på nytt. Om det finns en knappsats kopplad till låset måste knappsatsen kopplas bort innan låset fabriksåterställs. Den här artikeln innehåller instruktioner för att koppla bort en knappsats.

    Instruktioner för fabriksåterställning

    Följ stegen nedan för att utföra en fabriksåterställning av ditt lås:

    1) Öppna Yale Home-appen på din telefon och gå till skärmen Lock Circle, som är den skärm som visar om din dörr är låst eller olåst.

    2) Välj menyn Inställningar (kugghjulssymbol).

    3) Välj den enhet som du vill återställa.

    4) Bläddra till fabriksåterställning.

    5) Välj "Återställ lås".

    Dessa steg bör återställa ditt lås till fabriksinställningarna. 

    Om du försöker göra en fabriksåterställning när du inte är ansluten till Bluetooth kommer du att få ett meddelande "Trouble Connecting to Lock". Om möjligt kan du försöka göra en fabriksåterställning nästa gång du är inom Bluetooth-räckvidd. Om du har flyttat och inte kan fabriksåterställa när du är inom Bluetooth-räckvidd för låset, välj "Reset Anyway" när du får meddelandet.

    Begagnade enheter

    Jag måste återställa en tidigare ägd enhet

    Tidigare ägda smarta lås från Yale (Yale Smart Locks) måste fabriksåterställas innan de kan tas över av en ny ägare. Om du försöker koppla en tidigare ägd enhet till din app som inte har fabriksåterställts innan du förvärvade den kommer sammankopplingen inte genomföras.

    Om du har köpt låset direkt från en person eller tredjepart-säljare behöver du kontakta dem och be dem att återställa enheten. När enheten har fabriksåterställts kommer du kunna konfigurera enheten med ditt konto i appen.

    Kan du inte nå tidigare ägaren kan Yale support bistå genom att kontakta den registrerade ägaren med din begäran om fabriksåterställning. Förutsatt att Yale får bekräftat av tidigare ägaren kan Yale fabriksåterställa enheten för deras räkning.

    Om du har köpt enheten från en återförsäljare, kontakta dem för ev. utbyte.

    Jag fick en begäran om att fabriksåterställa mitt lås

    Om du fick ett e-postmeddelande med en begäran om att återställa en enhet som du tidigare ägde, betyder det att någon begär tillstånd om att återställa ett lås som för närvarande är registrerat under ditt konto. Välj YES för att ge dem tillstånd.

    Genom att acceptera begäran ger du som ägare till enheten Yale tillstånd att fabriksåterställa låset. Detta innebär att du kommer att ge upp ägandet av låset och acceptera att när låset återställs kommer alla befintliga användare att förlora åtkomst till det.

  • Så här bjuder du in en ny ägare till ditt HomeKit-kompatibla smarta lås

    Om du har ett HomeKit-kompatibelt smartlås kan du lägga till en ny ägare och ge dem HomeKit-åtkomst samtidigt. Titta på videon nedan för att få en kort översikt över processen.

    OBS: Den inbjudna HomeKit-användaren måste också vara ägare till smartlåset i Yale Home-appen och de måste acceptera HomeKit-inbjudan från Home-appen. Därefter måste de komma åt låset via Bluetooth med Yale Home-appen 2-3 gånger för att slutföra HomeKit-inbjudan.

    Den inbjudna HomeKit-användaren bör kunna ansluta till låset via HomeKit enligt stegen nedan:

    Acceptera HomeKit-inbjudan i Home-appen.

    När inbjudan har accepterats öppnar du Yale Home-appen och ansluter till låset via Bluetooth.

    Om de inte kan ansluta till låset via Home App måste de upprepa steg 2.

  • Hur hittar jag låsets serienummer?

    Du kan hitta låsets serienummer med hjälp av Yale Home-appen. Välj Gear-ikonen ⚙ i det nedre högra hörnet av låscirkelskärmen.

    Välj Låsinställningar och sedan Enhetsinformation för att visa serienumret för ditt lås.

  • Hur kommer jag in i mitt hem och/eller inaktiverar tillträdet om min telefon har försvunnit eller stulits?

    Om din telefon blir borttappad eller stulen, följ dessa steg:

    Har du tillgång till Appen via en annan enhet eller om finns det andra användare med Ägarbehörighet börja med att ta bort den förlorade telefonens behörighet genom att temporärt välja Ingen behörighetsnivå och spara alternativt ta bort användaren helt. Detta fungerar om du är kopplad till ditt lås, direkt eller via Connect bridge om du inte är hemma.

    Se även nedan samt Hur man återställer ett glömt lösenord vid behov.

    För att logga ut från alla enheter/neka din telefons åtkomst till låset behöver du tillgång till internet och det e-postkonto du använder med Yale Home. Du kan gå in på internet via en dator eller en alternativ mobil enhet, som exempelvis en annan telefon eller en surfplatta

    1. Gå till den här webbplatsen
    2. Klicka på länken Logga in med e-post (Login with e-mail) längst ner på skärmen
    3. Ange din e-postadress och ditt lösenord för att logga in
    4. Logga in på ditt e-postkonto och hämta verifieringskoden
    5. Gå tillbaka till kontosidan, skriv in koden och klicka på Verifiera,(Verify)
    6. VäljLogga ut från Yale Home-appen (Logout of Yale Home App)  för att logga ut från Yale Home-appen på alla enheter
    7. VäljLogga ut från Yale Home-appen (Logout of Yale Home App) för att slutföra processen

    Du är nu utloggad från ditt Yale-konto. OBSERVERA: Alla tredjepartsappar som Amazon, Google Assistant m.fl. kommer att fortsätta fungera som tidigare.

    För att återfå åtkomst till ditt lås:

    Om du har en fysisk nyckel kan du använda den för att låsa upp

    Om du har en Yale Smart Keypad kan du använda knappsatsen i stället för Yale Home-appen.

    En annan ägare (Owner) till ditt Yale Smart Lock kan fjärröppna låset om du har en Yale Connect Wi-Fi Bridge installerad.

    Om du inte har en fysisk nyckeln behöver du få åtkomst till dit lås med hjälp av en annan telefon.

    • Steg 1: Ladda ner Yale Home-appen till en annan telefon.
    • Steg 2: Logga in på ditt Yale Home-konto

    Du kan nu styra låset med hjälp av den här telefonen. När du har skaffat en permanent ersättningstelefon behöver du inte installera dina Yale-enheter igen. Allt som krävs är att du laddar ner Yale Home-appen på den nya telefonen och loggar in/bekräftar ditt telefonnummer eller din e-postadress. Alla dina Yale-enheter kommer att finnas kvar i ditt konto.

    Fler tips

    Både iOS och Android erbjuder verktyg som hjälper dig att lokalisera din telefon och i vissa fall spärra den (beroende på vilka säkerhetsfunktioner du har aktiverat).

    iPhone-användare:

    Gå in på www.icloud.com, logga in på ditt iCloud-konto och välj funktionen “Hitta iPhone” (Find my iPhone).

    Android-användare:

    Gå in på www.google.com/android/devicemanager och logga in på ditt Google-konto.

    Om du inte kan lokalisera din telefon behöver du kontakta din mobilleverantör. Om din telefon inte kan hittas kan din leverantör tillhandahålla en ersättningstelefon och ge dig åtkomst till ditt telefonnummer.

  • Uppdatera låsets firmware

    Firmware-uppdateringar släpps med jämna mellanrum för att förbättra anslutningshastigheten, anslutningstillförlitligheten, motorstyrningen och den automatiska låsfunktionen (Auto-Lock).

    Firmware-uppdateringarna startar automatiskt när låsets ägare ansluter till låset. Du kan fortfarande styra låset via appen under uppdateringen. Firmware-uppdateringar kan ta mellan 1 och 15 minuter. Se till att ha telefonen i närheten av låset, med Yale Home-appen öppen, under hela uppdateringen. OBSERVERA: För att firmware ska uppdateras måste du befinna dig inom enhetens Bluetooth-räckvidd och ha Bluetooth aktiverat på din telefon

    HUR MAN UPPDATERAR LÅSETS FIRMWARE

    Du får ett meddelande innan en automatisk firmware-uppdatering startar på Yale Smart Lock

    Uppdateringen kan ta upp till 15 minuter. För att säkerställa en snabb uppdatering, se till att telefonen är ansluten till ditt lokala WiFi-nätverk.

    När uppdateringen har installerats visas "Uppdaterar låsets firmware" (Updating Lock Firmware) på displayen.

    När uppdateringen är klar får du ett meddelande om att låset har uppdaterats.

    Hur vet jag om firmware-uppdateringen är slutförd?

    Du kan kontrollera firmware-versionen i appen under Låsinställningar (Lock Settings). Tryck på menyikonen (Menu Icon) och gå till Inställningar (Settings). Välj lås och gå till Firmware-version (Firmware Version), where you'där du kan se vilken firmware-version låset har.

    Vad händer om firmware-uppdateringen misslyckas?

    Om firmware-uppdateringen misslyckas under processens gång, försök med följande:

    1. Starta om din telefon
    2. Koppla ur och anslut låset genom att ta ur och sätta i ett av batterierna
    3. Försök sedan att uppdatera firmware igen

    Om problemet kvarstår, kontakta kundsupport..

    Vad gör firmware-uppdateringen?

    Den nya Firmware-uppdateringen förbättrar anslutningshastigheten, anslutningstillförlitligheten, motorstyrningen och den automatiska låsfunktionen (Auto-Lock).

    Hur lång tid tar uppdateringen?

    Firmware-uppdateringen kan ta 1–15 minuter beroende på din WiFi-anslutning. För en snabbare uppdatering, se till att telefonen är ansluten till ditt lokala WiFi-nätverk.

    Kan jag skjuta upp firmware-uppdateringen?

    Det går inte att skjuta upp uppdateringen, men om du inte är i närheten av dörren kommer uppdateringen inte att slutföras. Varje gång du ansluter till ditt lås kommer det att försöka genomföra uppdateringen. Firmware-uppdateringar är väldigt viktiga. Vi rekommenderar dig att genomföra dem så snart du har möjlighet

    Kan jag använda låset under uppdateringen?

    Ja, du kan fortfarande styra låset manuellt eller via appen under uppdateringen utan att det påverkar förloppet.

    Måste min telefon vara nära låset under hela uppdateringen?

    Ja, din telefon måste vara nära låset för att uppdateringen ska kunna slutföras

    Måste Yale Home-appen vara öppen under hela uppdateringen?

    Ja, Yale Home-appen måste vara öppen för att uppdateringen ska kunna slutföras. Appen håller din telefon aktiv under hela uppdateringen.

    Genomförs uppdateringen även om jag kör appen i bakgrunden medan jag gör andra saker som att kolla mejl eller använda en annan app?

    Nej. De genomförda momenten sparas, men du måste ha Yale Home-appen öppen för att kunna slutföra uppdateringen.

    Vad händer om jag stänger ner appen innan firmware-uppdateringen är klar?

    Om du stänger Yale Home-appen innan firmware-uppdateringen är klar kommer uppdateringen automatiskt att starta igen nästa gång du öppnar Yale Home-appen

    Vad händer med uppdateringen om min telefon går i viloläge?

    Uppdateringen fortsätter även om din telefon är inställd på att låsas efter en viss tid.

    Jag har flera lås, går det att uppdatera alla samtidigt?

    Nej, firmware-uppdateringen måste genomföras separat för varje enskilt lås.

    Jag har en Yale Connect Wi-Fi Bridge också. Påverkas den?

    Nej, Yale Connect Wi-Fi Bridge påverkas inte och kommer att återgå till normal funktion när uppdateringen är klar.

    Behöver mina gäster genomföra firmware-uppdateringar?

    Nej. Firmware-uppdateringen behöver bara göras från en ägares (Owner’s) konto.

    Kommer mina gäster fortfarande att kunna använda låset om jag inte uppdaterar firmware?

    Ja. Dina gäster kommer fortfarande att kunna använda låset, även om firmware inte har uppdaterats.

  • Hur du ställer in scheman för åtkomst

    Den här frågan har en egen sida. Klicka här för att läsa hela svaret.

  • Vilka är de olika typerna av gäståtkomst?

    Åtkomstnivåer och scheman bestämmer hur mycket åtkomst en låsanvändare har och när han eller hon har rätt att kontrollera låset.

    Yale erbjuder 2 åtkomstnivåer: Ägare och gäst. En låsägare har full tillgång till låset och en gäst har begränsad tillgång (se under Tillgångsnivåer). Endast låsägare kan bjuda in gäster till ett lås. När du bjuder in gäster kan du anpassa deras åtkomstnivå och välja att bli underrättad när de använder ditt lås.

    Det finns också olika tillträdesplaner: Det finns även olika tillträdesscheman: Alltid, Återkommande och Tillfälligt (beskrivs under Tillträdesscheman).

    Åtkomstnivåer

    Ägare

    • Låsägare är användare som:
    • Kan låsa och låsa upp dörren via Yale Home-appen.
    • Kan låsa och låsa upp dörren via personlig kod (med smart knappsats).
    • Kan använda automatisk upplåsning.
    • Kan bjuda in/avlägsna andra ägare
    • Kan kontrollera alla låsinställningar.
    • Kan se aktivitetsflöde
    • Kan se gästlistan

    Gäster

    Gäst är standardåtkomstnivån för alla som bjuds in till ditt Yale Smart Lock, men du kan uppdatera en persons åtkomstnivå när du bjuder in dem till ditt lås eller när som helst därefter. Gästanvändare:

    • Kan låsa och låsa upp dörren via Yale Home App*.
    • Kan låsa och låsa upp dörren via personlig behörighetskod (via Smart Keypad).
    • Kan inte använda Auto-Unlock
    • Kan inte bjuda in/avlägsna andra ägare.
    • Kan inte kontrollera alla låsinställningar
    • Kan inte se aktivitetsflöde
    • Kan inte se gästlistan

    *Cellulär data eller en internetanslutning krävs. På grund av de tre schemat för gäståtkomst måste våra servrar kontrollera att gästen ansluter sig under den tidsram som de är auktoriserade.

    För information om hur du ändrar en gäst till ägare klicka här

    Tillgångsscheman

    Alltid - Gästerna har obegränsad åtkomst, men ägaren kan ändra eller ta bort deras åtkomst när som helst.

    Återkommande - Gästerna har en schemalagd åtkomst som upprepas, dvs. gästerna bjuds in varje tisdag under en kort period.

    Tillfälligt - Gästerna får en begränsad inbjudan till ditt hem som löper ut. Gästerna får tillgång för en engångsanvändning, begränsad till det datum och den tid du har valt.

  • Skandinaviska 360° lås med Yale Linus Använd endast mekanisk nyckel i en nödsituation

    Information om Yale Linus funktion i kombination med låshus av typen Assa 8765, 2000, 2002 och 410.

    Om du har ett lås med 360° vridning rekommenderar vi att du endast använder mekanisk nyckel för nödöppning. Yale Linus i kombination med låshus där man vrider nyckeln ett fullt varv, 360°, för att låsa/ låsa upp ger vissa begränsningar i funktionen på Yale Linus om man använder den mekaniska nyckeln parallellt med Yale Home Appen och tillbehöret kodlås. Eftersom vredet inte snurrar när nyckeln vrids på 360° lås kommer inte Yale Linus känna av rörelsen.

    Mekanisk nyckel och låsindikering i Appen

    • Låser man upp låset med mekaniska nyckel kommer låsindikeringen i Appen felaktigt visa rött som i låst.
    • Låser man låset med mekanisk nyckel kommer på låsindikeringen i Appen felaktigt visa grönt som i olåst vilket är fel.
    • Manövrerar man låset via appen kommer låsstatus uppdateras. En automatisk kalibrering kan krävas.

    Mekanisk nyckel i kombination med Auto lock

    Automatisk låsning bygger på att Yale Linus vet att låset låsts upp. Om ni regelbundet använder den mekaniska nyckeln rekommendera vi att ni inte använder automatisk låsning då den inte fungerar felfritt i kombination med lås av typen 360°.

    Mekanisk nyckel i kombination med kodlås

    Om låsets låsts med mekanisk nyckel i kombination med 360° lås kommer det inte vara möjligt att låsa upp med kod på kodlåset. Använd bara mekaniska nyckel för nödöppning om ni samtidigt använder kod och kodlås.

  • Jag behöver återställa en tidigare ägd enhet

    Tidigare ägda Yale Smart Locks måste fabriksåterställas innan de kan konfigureras av en ny ägare. Om du har försökt installera en tidigare ägd enhet som inte fabriksåterställdes innan du köpte den behöver Yale tillstånd från den tidigare ägaren för att fabriksåterställa enheten för deras räkning.

    Det kan ta upp till 30 dagar för den tidigare ägaren att svara på din begäran. Om du köpte låset direkt från en person eller en tredjepartsförsäljare kan du kontakta dem och be dem återställa enheten för att påskynda processen. När enheten har fabriksåterställts får du ett meddelande om att du ska fortsätta att konfigurera enheten.

    Om du har köpt enheten från en återförsäljare ska du kontakta dem om ett utbyte.

  • Jag fick en begäran om att återställa mitt lås till fabriksåterställning.

    Om du har fått ett e-postmeddelande med en begäran om att återställa en enhet som du tidigare har ägt betyder det att någon begär tillstånd att återställa ett lås som för närvarande är registrerat på ditt konto. Om du vill ge dem tillstånd väljer du JA.

    Genom att acceptera begäran ger du som ägare av enheten Yale tillstånd att fabriksåterställa låset. Detta innebär att du ger upp äganderätten till låset och accepterar att när låset återställs kommer alla befintliga användare att förlora tillgången till det.

    OBS: Begäran upphör att gälla efter 30 dagar.

  • Falska batterivarningar

    Det finns inget sätt att kontrollera batterinivån för dina Yale-enheter i Yale Home-appen, men du kommer att meddelas när batterierna behöver bytas ut.

    När batterierna i ett lås når 25 % kapacitet visas ett meddelande om lågt batteri på telefonens upplåsningsskärm. Du kanske vill byta ut batterierna när du ser detta meddelande. Om du inte byter ut batterierna vid denna tidpunkt kommer du att börja få dagliga e-postmeddelanden och push-notiser när batterierna närmar sig slutet av sin livslängd. Om du får dessa meddelanden är det viktigt att du omedelbart byter ut batterierna mot fyra nya alkaliska AA-batterier (ej uppladdningsbara). När du har bytt ut batterierna ska du använda låset tre gånger med hjälp av Yale Home-appen. Detta bör stoppa varningarna om lågt batterinivå tills nästa gång batterierna når 25 % kapacitet.

    OBS: Du måste manövrera låset via Bluetooth eller på distans om du har en Yale Connect Wi-Fi-brygga. Att manövrera låset manuellt stoppar inte notiserna om lågt batteri.

    Om appen fortsätter att rapportera om lågt batteri 24 timmar efter att du har bytt ut batterierna och manövrerat låset via appen, kontakta din regionala kundtjänst för att bekräfta om den varning du får är falsk eller om det är något annat som gör att batterierna töms snabbt. Vår kundsupport kommer att hjälpa dig med nästa steg.

    Genom att acceptera begäran ger du som ägare av enheten Yale tillstånd att fabriksåterställa låset. Detta innebär att du ger upp äganderätten till låset och accepterar att när låset återställs kommer alla befintliga användare att förlora tillgången till det.

    OBS: Begäran upphör att gälla efter 30 dagar.

  • Hur man skapar varningar om öppen dörr (Door Ajar Notifications)

    Varningar om öppen dörr (Door Ajar notifications) varnar om dörren lämnas öppen under en viss tid.

    För att skapa varningar om öppen dörr (Door Ajar notifications) behöver du ett Yale Smart Lock med DoorSense™ installerat med en Yale Connect Wi-Fi Bridge.

    Välj iOS eller Android nedan (beroende på enhet) för instruktioner om hur du aktiverar varningar om öppen dörr (Door Ajar notifications).

    iOSAndroid

    Hur man skapar varningar om öppen dörr (Door Ajar Notifications) (iOS)

    Första steget är att ställa in tid för öppen dörr (Door Ajar Timing). Vald tid anger hur länge dörren kan lämnas öppen innan du får en varning.

    Så här ställer du in tid för öppen dörr(Door Ajar Timing):

    1. Öppna Yale Home-appen
    2. Gå till sektionen DoorSense™ i Låsinställningar (Lock settings)
    3. Klicka på Tid för öppen dörr (Door Ajar Timing)
    4. Ange önskad tid

    När du har ställt in tid för öppen dörr (Door Ajar Timing) behöver du skapa ensmart varning (Smart Alert) för att få notisen.

    Så här gör du för att aktivera denna smarta varning (Smart Alert):

    1. Gå till Smarta varningar (Smart Alerts) under Notiser (Notifications) i Låsinställningar (Lock Settings).
    2. Klicka på ”Skapa en smart varning” (Create a Smart Alert) och sedan ”Välj en händelse” (Choose an Event).

    Välj händelsen ”Dörren har lämnats öppen” (The door is left ajar) och sedan ”Klar” (Done). Klicka därefter på ”Spara” (Save)./p>

    Du kommer nu att få en varning om dörren lämnas öppenunder den tid som har angetts i Tid för öppen dörr (Door Ajar Timing).

    Hur man skapar varningar om öppen dörr (Door Ajar Notifications) (Android)

    Första steget är att ställa in tid för öppen dörr (Door Ajar Timing). Vald tid anger hur länge dörren kan lämnas öppen innan du får en varning.

    Så här ställer du in tid för öppen dörr (Door Ajar Timing):

    1. Öppna Yale Home-appen
    2. Gå till sektionen DoorSense™ i Låsinställningar (Lock settings)
    3. Klicka på Tid för öppen dörr (Door Ajar Timing)
    4. Ange önskad tid

    När du har ställt in tid för öppen dörr (Door Ajar Timing) behöver du skapa en smart varning (Smart Alert) för att få notisen.

    Så här gör du för att aktivera denna smarta varning (Smart Alert):

    1. Gå till Smarta varningar (Smart Alerts) under Notiser (Notifications) i Låsinställningar (Lock Settings).
    2. Klicka på ”Skapa en smart varning” (Create a Smart Alert) och sedan ”Välj en händelse” (Choose an Event).

    Välj händelsen ”Dörren har lämnats öppen” (The door is left ajar) och sedan ”Klar” (Done). Klicka därefter på ”Spara” (Save).

    Du kommer nu att få en varning om dörren lämnas öppen under den tid som har angetts i Tid för öppen dörr (Door Ajar Timing).